|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xefuu
więcej niż lider
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babice
|
Wysłany: Pią 4:22, 21 Kwi 2006 Temat postu: Czym może się pochwalić gmina Stare Babice ????? |
|
|
Czym można się pochwalić komuś przyjezdnemu w naszej gminie ??? Mnie się nasuwa narazie tylko kanalizacja....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Pią 8:01, 21 Kwi 2006 Temat postu: Re: Czym może się pochwalić gmina Stare Babice ????? |
|
|
xefuu napisał: | Czym można się pochwalić komuś przyjezdnemu w naszej gminie ??? Mnie się nasuwa narazie tylko kanalizacja.... |
Też o tym sporo myślałem
Od strony turystycznej - bladziutko. A taki mamy potencjał jeżeli chodzi o puszczę. Z tym, że tu wiele leży w rękach prywatnych ludzi, bo "małą" turystykę na całym świecie robią właśnie prywatni inwestorzy.
Jeżeli chodzi o możliwość mieszkania i inwestowania, tu już sprawa ma się lepiej, bo można się pochwalić infrastrukturą, która obejmuje nie tylko kanalizację, ale także gazyfikację (ze sporym zapasem zasilania), energię elektryczną (po postawieniu RPZ w Babicach skończyly się ustawiczne spadki napięć i wyłączenia), oraz wodociąg (ten trzeba jeszcze usprawnić, bo stale slyszę narzekania). Rzeczy wymagające poprawy to - dojazd do Warszawy (ale w ciągu 2 lat Warszawska ma być zmodernizowana na całym odcinku do Lazurowej, niedługo potem ma być spięta z drogą szybkiego ruchu płn-płd), drogi lokalne (tu trzeba potężnych pieniędzy, żeby wszystkie przebudować i ładnych kilku lat, z tym że pojawia się pytanie, czy jest sens modernizować wszystkie do standardu 8ton na oś, bo nawet na świecie się tego nie robi).
A trzeba pamiętać, że infrastruktura to element bardzo silnie decydujący o sensowności i kosztach inwestowania i tworzenia nowych firm, w tym także 'turystycznych". Żeby to miało sens, muszą być spełnione dwa warunki - "przyjazność" od strony urzędowej (maksymalne uproszczenie i przyśpieszenie procedur administracyjnych), oraz liczenie się przez inwestorów z interesem mieszkańców poprzez ograniczanie uciążliwości dla nich ewentualnych inwestycji. I tu już kilkuktotnie widziałem problemy, bo w Polsce panuje tradycja nieliczenia się z nikim i niczym. W takiej sytuacji, inwestycje będą blokowane lub utrudniane przez mieszkańców (i nie bez racji).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kefir
Gość
|
Wysłany: Pią 14:10, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kościołem, Rynkiem budynkiem Urzędu Gminy i ostatnio Pocztą - to tak architektonicznie.
Jednak najbardziej możemy pochwalić się mieszkańcami - są super.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Pią 20:33, 21 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kefir napisał: | Kościołem, Rynkiem budynkiem Urzędu Gminy i ostatnio Pocztą - to tak architektonicznie. |
Wiesz, kwestia poziomu odniesienia. To co teraz mamy, wreszcie jest normalne. Dobrze że jest, ale tym nikomy nie zaimponujemy, bo w Polsce jest wiele miast i miasteczek, które maja wiele prawdziwych zabytków. Tak, że samo to nie wystarczy do dalszego rozwoju. Ale dobrze, że jest - to rzecz oczywista.
Cytat: | Jednak najbardziej możemy pochwalić się mieszkańcami - są super. |
Zgadza się, ale to dopiero początek. Muszą zacząć nieco brać sprawy we własne ręce. Bo tak naprawdę, za nas nikt nam dobrze nie zrobi, więc nie ma co się oglądać na włądze centralne (za chwilę pozabijają się walką na stołki), tylko trzeba robić swoje, jak śpiewał Wojciech Młynarski. A jak mówią Amerykanie "charity begins at home", czyli w uproszczeniu - trzeba zaczynać od najbliższej okolicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 2:07, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Szanowni Państwo! Przecież to jasne! Nasza Gmina powinna chwalić się pielęgnowanymi drogami!!!
Trzeba dużo wysiłku i gospodarskiego oka, aby wyhodować dziury, koleiny, spadki, przełomy, itp.
na drogach o takiej wielkości i w takiej obfitości jak w gminie Stare Babice.
Zakładam się, że mało która inna gmina może temu dorównać. Chwała naszym włodarzom!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 7:49, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
mateo napisał: | Szanowni Państwo! Przecież to jasne! Nasza Gmina powinna chwalić się pielęgnowanymi drogami!!!
Trzeba dużo wysiłku i gospodarskiego oka, aby wyhodować dziury, koleiny, spadki, przełomy, itp.
na drogach o takiej wielkości i w takiej obfitości jak w gminie Stare Babice. |
Wystarczy bez ograniczeń wpuścić w nie ruch cięzkich samochodów.
Poniżej masz przekrój typowej polskiej drogi gminnej, akurat w naszej gminie. Ale jak mi powiedzieli ludzie stale mający do czynienia z takimi drogami - ten asfalt jest i tak zaskakująco gruby. To czarne pod spodem to szlaka i popiół, którą uprzednio przez lata droga byla wysypywana.
A tutaj widzisz mechanizm powstawania w nich dziur - najpierw płyta pęka pod przeciążonym samochodem (choć pęknięcia z góry nie widać). Potem w tę szparę od góry wnika woda, która marznąć zimą wysadza kolejne kawałki asfaltu tworząc piękną dziurę. I tutaj nie pomoże powierzchniowe łatanie, trzeba by wymienić nakładkę na całej grubości. Tylko, że na to trzeba pieniędzy, a tych w budżecie nigdy nie jest za dużo. Może ktoś ma twórczą propozycję z czego w budżecie ująć, żeby dolożyć na drogi, albo z jakich funduszy unijnych pozyskać dodatkowe środki? Sądzę, że gmina o konstruktywne pomysły się nie obrazi Potrzeba tak ze 120 milionów złotych i drogi mamy jak w Londynie
Cytat: | Zakładam się, że mało która inna gmina może temu dorównać. |
Eee, pojedź sobie niedaleko, do gminy Izabelin czy Leszno, a potem porównuj i narzekaj.
Cytat: | Chwała naszym włodarzom! |
I naszym mieszkańcom, którzy "koniecznie muszą" po tych drogach jeździć TIRami i przeładowanymi ciężarówkami. Tak przy okazji uprzedzając demagogię - przepis, który mówi że minimalna nośność drogi w PL ma wynosić 8 ton na oś został wprowadzony w 1999 roku i dotyczy wyłącznie dróg budowanych po tym roku, lub remontowanych kapitalnie (tzn. przebudowywanych z koniecznością uzyskania pozwolenia na budowę). Nawet w starej Unii nikt nie upadł na głowę, żeby na siłę rwać wszystkie stare drogi i zwiększać ich nośność, bo tam także nikt nie ma zbyt dużo pieniędzy. Za to jeżeli tam na takiej drodze pojawi sięTIR (a też są tam ograniczenia do 3,5 tony), to w ciągu kilku minut dorywa go policja i płaci kilka tysięcy Euro za dewastację drogi. No i są pieniądze na jej remonty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 9:42, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | albo z jakich funduszy unijnych pozyskać dodatkowe środki? |
No właśnie o to mi chodzi, że to chyba włodarze gminni, którzy biorą pieniądze za załatwianie spraw gminnych, powinni na taki pytanie odpowiedzieć.
Problem jest taki, że ruchu nie da się wyeliminować ani zapewne ograniczyć - no chyba że popprzez to, że drogi ulegną zupełnej degradacji.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 14:01, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
mateo napisał: | Lucyfer napisał: | albo z jakich funduszy unijnych pozyskać dodatkowe środki? |
No właśnie o to mi chodzi, że to chyba włodarze gminni, którzy biorą pieniądze za załatwianie spraw gminnych, powinni na taki pytanie odpowiedzieć. |
Z tym w zasadzie nie ma problemu, mogę Ci odpowiedzieć i ja. Środki są dostępne, ale warunkiem podstawowym jest zgromadzenie co najmniej 20% udziału własnego. Czyli na każde 100 milionów wydatków trzeba mieć 20 milionów "swoje". A przypominam Ci, że cały budżet gminy po stronie dochodów to niewiele ponad 30 milionów rocznie. Przebudowa wszystkich dróg tylko gminnych kosztowałaby ponad 100 milionów. Na okres inwestycji trzeba zaciągnąc kredyt pomostowy na finansowanie całości, bo UE daje pieniądze dopiero po zakońćzeniu wszystkich prac i stwierdzeniu, że są wykonane poprawnie (to bat na nasze polskie partactwo).
Teraz zastanów się nad jedną rzeczą - w ilu drogach na razie jest już położona kanalizacja? W niewielu. To jaki jest sens ich gruntownej przebudowy, żeby za maksimum kilka lat pruć je wykopami? Na zdrowy rozsądek trzeba najpierw zrobić kanalizację (co właśnie jest w wielu miejscach robione) a dopiero potem porządnie przebudowywać lub utwardzać drogi - inaczej to będzie marnotrawstwo. Za to w tym okresie konieczne jest zapewnianie niezbędnego dojazdu do posesji w stopniu umożliwiającym funkcjonowanie mieszkańców, co gmina z lepszymi lub gorszymi wynikami robi.
Cytat: | Problem jest taki, że ruchu nie da się wyeliminować ani zapewne ograniczyć - no chyba że popprzez to, że drogi ulegną zupełnej degradacji. |
Zależy o jakim ruchu mówimy. Jeżeli o ruchu samochodów osobowych mieszkańców, furgonów zaopatrzenia sklepów (na ogół 3 - 5 tonowych), gimbusów, śmieciarek i szmabiarek, to drogi by to spokojnie wytrzymały. Jak widać po Szkolnej w Koczargach, całkiem się nie rozsypała mimo przejechania po niej dostaw budowlanych, w tym gruszek z betonem, do budowy ponad 100 domów.
Natomiast nigdzie w zachodnim świecie nie spotkasz się z czymś takim, jak w Polsce, że klient sobie kolo domu trzyma we wsi TIRa, albo kilka(naście). Nie dostanie na to zgody, bo takowa jest wymagana. Tak samo za skracanie sobie drogi cięzkimi pojazdami przez ulice z ograniczeniem tonażu do 3,5 ton, w UE grożą drakońskie kary, idące w tysiące Euro. I taki ruch należy i u nas ograniczyć, bo inaczej nigdy budżetu nie starczy na wybudowanie i utrzymanie dróg lokalnych, które go zniosą. I to nie jest tylko kwestia nośności drogi, ale także jej szerokości - a wielu dróg gminnych nie poszerzysz, bo musiałbyś wejść ludziom na posesje.
Na całym świecie podstawowym narzędziem nawigacji TIRowca jest mapka, którędy może, a którędy nie wolno mu jechać. Tylko u nas zamiast niej jest CB radio, żeby sprawdzić, "gdzie nie stoją" - ITD lub policja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|