Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak sfinansować nową strażnicę?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2008
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 22:04, 10 Paź 2008    Temat postu:

krecik łau napisał:
o tym nie wiedziałem.....


Ale rozumiem, że to tylko pomoże? To porozum się z Michałem, może coś fajnego zrobicie.

Przy okazji apel do Michała - podaj na witrynie dane potrzebne do przekazania 1% już w Święta, bo np. ja robię podatkowe rozliczenie roku w pierwszym tygodniu stycznia i muszę te info mieć już wtedy. W zeszłym roku musiałem jednym procentem wspomóc inną organizację, ale w tym roku zamierzam nasze OSP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał S.trażak
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stare Babice

PostWysłany: Pon 8:13, 13 Paź 2008    Temat postu:

Lucyfer napisał:
krecik łau napisał:
o tym nie wiedziałem.....


Ale rozumiem, że to tylko pomoże? To porozum się z Michałem, może coś fajnego zrobicie.

Przy okazji apel do Michała - podaj na witrynie dane potrzebne do przekazania 1% już w Święta, bo np. ja robię podatkowe rozliczenie roku w pierwszym tygodniu stycznia i muszę te info mieć już wtedy. W zeszłym roku musiałem jednym procentem wspomóc inną organizację, ale w tym roku zamierzam nasze OSP.


Nie możesz. Nie jesteśmy 1 procentowcami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 9:55, 13 Paź 2008    Temat postu:

Michał S.trażak napisał:
Lucyfer napisał:
krecik łau napisał:
o tym nie wiedziałem.....


Ale rozumiem, że to tylko pomoże? To porozum się z Michałem, może coś fajnego zrobicie.

Przy okazji apel do Michała - podaj na witrynie dane potrzebne do przekazania 1% już w Święta, bo np. ja robię podatkowe rozliczenie roku w pierwszym tygodniu stycznia i muszę te info mieć już wtedy. W zeszłym roku musiałem jednym procentem wspomóc inną organizację, ale w tym roku zamierzam nasze OSP.


Nie możesz. Nie jesteśmy 1 procentowcami.


Hmm, ale przecież w zeszłym roku na Walnym był apel, żeby przekazywać 1%. Mnie się coś pomyliło, czy Straż coś zmieniła?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 9:57, 13 Paź 2008    Temat postu:

Lucyfer napisał:
Michał S.trażak napisał:
Lucyfer napisał:
krecik łau napisał:
o tym nie wiedziałem.....


Ale rozumiem, że to tylko pomoże? To porozum się z Michałem, może coś fajnego zrobicie.

Przy okazji apel do Michała - podaj na witrynie dane potrzebne do przekazania 1% już w Święta, bo np. ja robię podatkowe rozliczenie roku w pierwszym tygodniu stycznia i muszę te info mieć już wtedy. W zeszłym roku musiałem jednym procentem wspomóc inną organizację, ale w tym roku zamierzam nasze OSP.


Nie możesz. Nie jesteśmy 1 procentowcami.


Hmm, ale przecież w zeszłym roku na Walnym był apel, żeby przekazywać 1%. Mnie się coś pomyliło, czy Straż coś zmieniła?


trzeba rozmawiać. szczegolnie z tą strażą która jest OPP. chyba u nas w powiecie taka jest Smile

Organizacje pozarządowe uzyskują status organizacji pożytku publicznego z chwilą wpisania tej informacji do Krajowego Rejestru Sądowego. O nadaniu statusu organizacji pożytku publicznego decyduje więc sąd rejestrowy.

............................................................................................

Na liście podmiotów zarejestrowanych jako organizacje pożytku publicznego znajdują się, poza fundacjami i stowarzyszeniami, np. parafia, izby przemysłowo-handlowe, izba rolnicza, spółka z o.o., straże pożarne.

Pierwszym i podstawowym warunkiem, który musi spełnić podmiot ubiegający się o status organizacji pożytku publicznego, jest więc stwierdzenie, że odpowiada on definicji organizacji pozarządowej, ponieważ wyłącznie organizacje pozarządowe oraz podmioty zrównane z tymi organizacjami mogą ubiegać się o status organizacji pożytku publicznego.

Zgodnie z art. 3 ust. 2 organizacjami pozarządowymi są, niebędące jednostkami sektora finansów publicznych, w rozumieniu przepisów o finansach publicznych, i niedziałające w celu osiągnięcia zysku, osoby prawne lub jednostki nieposiadające osobowości prawnej utworzone na podstawie przepisów ustaw, w tym fundacje i stowarzyszenia, z zastrzeżeniem ust. 4.


Najważniejsze uprawnienia organizacji pożytku publicznego wynikające z ustawy


1. Zwolnienia z następujących podatków i opłat (art. 24):
podatku dochodowego od osób prawnych,
podatku od nieruchomości,
podatku od czynności cywilnoprawnych,
opłaty skarbowej,
opłat sądowych (art. 104 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych zwalnia OPP z opłat sądowych, ale tylko w sprawach, które nie dotyczą prowadzonej przez nie działalności gospodarczej).
– większość tych zwolnień dotyczy nieodpłatnej działalności pożytku publicznego.









2. Nieruchomości
Organizacje pożytku publicznego mogą nabywać prawo użytkowania nieruchomości należących do Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego na preferencyjnych zasadach. Oznacza to, że:·


minister właściwy ds. spraw Skarbu Państwa może dokonać darowizny nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa na rzecz organizacji pożytku publicznego, na jej cele statutowe; w przypadku niewykorzystania nieruchomości na cel określony w umowie, a także w razie utraty przez organizację statusu organizacji pożytku publicznego, następuje odwołanie darowizny.
właściwy organ za zgodą odpowiednio wojewody albo rady lub sejmiku, może udzielić bonifikaty od ceny ustalonej zgodnie z art. 67 ustawy o gospodarce nieruchomościami, organizacjom pożytku publicznego – jeżeli nieruchomość będzie wykorzystywana na cel prowadzonej przez nie działalności pożytku publicznego.













3. Prawo do zatrudniania poborowych odbywających służbę zastępczą.


4. Nieodpłatny, ułatwiony dostęp do publicznego radia i telewizji.


5.Możliwość przyjmowania wpłat 1% podatku należnego od osób fizycznych
Od stycznia 2007 roku obowiązują nowe zasady przekazywania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego. Podatnik nie dokonuje samodzielnie wpłaty, jak to miało miejsce do tej pory, ale wypełniając roczne zeznanie podatkowe wskazuje jedną organizację pożytku publicznego, na rzecz której chce przekazać 1% swojego podatku należnego. W zeznaniu podatkowym wpisuje nazwę organizacji i jej numer KRS. Pieniądze, w imieniu podatnika, na konto bankowe organizacji, wpłaci urząd skarbowy, do którego podatnik złoży zeznanie. Wpłat 1% mogą dokonywać również tzw. liniowcy, czyli podatnicy stosujący liniową – 19% stawkę podatku. Więcej o tym jak przekazać 1% - kliknij tutaj

6. Możliwość korzystania z pomocy małoletnich wolontariuszy (poniżej 16 lat)w zbiórkach publicznych.Oczywiście osoby takie muszą być pod nadzorem osoby pełnoletniej.

Więcej informacji o przywilejech - kliknij tutaj


Najważniejsze obowiązki organizacji pożytku publicznego
Skutkiem uzyskania przez organizację pozarządową statusu organizacji pożytku publicznego są nie tylko uprawnienia wcześniej opisane, ale również zwiększone wymagania, w szczególności te dotyczące przejrzystości działania organizacji.

1. Sprawozdawczość
Organizacja pożytku publicznego ma obowiązek:

1. Sporządzić i ogłosić ("w sposób umożliwiający zapoznanie się z tym sprawozdaniem") roczne merytoryczne sprawozdanie z działalności (art. 23). Wymóg ten powinno spełnić umieszczenie sprawozdania w Internecie.

Sprawozdanie merytoryczne powinno zawierać (zgodnie z przepisami dotyczącymi sprawozdań składanych przez fundacje) m.in. zasady, formy i zakres działalności statutowej z podaniem realizacji celów statutowych, a także opis głównych przedsięwzięć finansowych, odpisy uchwał zarządu organizacji, informację o wysokości uzyskanych przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł, odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń; jeżeli prowadzono działalność gospodarczą, wynik finansowy tej działalności oraz procentowy stosunek przychodu osiągniętego z działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł.

2. Ogłosić swoje roczne sprawozdanie finansowe.

Zakres sprawozdania finansowego dla organizacji pożytku publicznego prowadzących działalność gospodarczą określa art. 45 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r., Nr 76, poz. 694 z późn. zm.). Sprawozdanie finansowe składa się z: bilansu, rachunku wyników, informacji dodatkowej. Zakres informacji, które należy zawrzeć w sprawozdaniu finansowym, został określony w załączniku nr 1 do ustawy o rachunkowości.

Natomiast dla organizacji pożytku publicznego nieprowadzących działalności gospodarczej zakres tego sprawozdania określa § 3 pkt 2 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 listopada 2001 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 137, poz. 1539).

Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Polityki Społecznej organizacje pożytku publicznego nieprowadzące działalności gospodarczej nie mają obowiązku zgłaszania sprawozdania finansowego do Monitora Polskiego B.Obowiązek zostanie spełniony poprzez zamieszczenie tego sprawozdania na stronie internetowej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej: [link widoczny dla zalogowanych] na której znajduje się baza sprawozdań finansowych OPP - Kliknij tutaj

Natomiast organizacje pożytku publicznego prowadzące działalność gospodarczą i spełniające warunki art. 64 ust. 1 pkt 4 ustawy o rachunkowości (warunki te w dalszej części tekstu – w informacji o audycie) ogłaszają swoje sprawozdania w Monitorze Polskim B. Za zamieszczenie sprawozdania finansowego w Monitorze zapłacą one 708,59 zł za każdą stronę.

Organizacje pożytku publicznego, które prowadzą działalność gospodarczą, ale nie spełniają warunków art. 64 ust. 1 pkt. 4 ustawy o rachunkowości, postępują tak jak organizacje pożytku publicznego nieprowadzące działalności gospodarczej, czyli zamieszczają sprawozdanie na stronie internetowej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Przykładowe wzory sprawozdania finansowego można znaleźć w serwisie [link widoczny dla zalogowanych]

3. Przekazać sprawozdanie merytoryczne i finansowe do Ministra Pracy i Polityki Społecznej do dnia 31 marca za poprzedni rok obrotowy. Sprawozdania należy przesłać na adres: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Departament Pożytku Publicznego, ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00-513 Warszawa.

4. Przekazać sprawozdanie merytoryczne i finansowe do KRS. Do sprawozdań należy dołączyć:

uchwałę zatwierdzającą przyjęcie sprawozdania przez właściwy w organizacji organ (np. zarząd, walne zgromadzenie)
wypełniony formularz KRS-Z30 (jeżeli składane jest tylko sprawozdanie i uchwała) lub KRS-Z20 i KRS-ZN (jeśli organizacja oprócz sprawozdania zgłasza zmiany).
Ostateczny termin zatwierdzenia sprawozdania to 30 czerwca (sprawozdanie należy przekazać w ciągu 15 dni od daty zatwierdzenia). Jeżeli sprawozdanie nie zostało zatwierdzone w terminie 6 miesięcy od dnia bilansowego, tj. do 30 czerwca, to wówczas mimo braku zatwierdzenia należy je złożyć w KRS do 15 lipca. Wszystkie podane terminy odnoszą się do organizacji, których rok obrotowy jest równy rokowi kalendarzowemu.

Zgłoszenie sprawozdania do KRS oznacza ogłoszenie tego sprawozdania w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (MSiG). Koszt ogłoszenia wynosi 250 zł.

2. Audyt
Fakt bycia organizacją pożytku publicznego nie zwalnia organizacji z obowiązku badania (czyli audytu) i ogłaszania sprawozdań finansowych, który narzuca art. 64 pkt 4 ustawy o rachunkowości. Jednakże przepis ten dotyczy jednostek, które w poprzednim roku spełniały co najmniej dwa z następujących kryteriów:

zatrudniały w przeliczeniu na pełne etaty co najmniej 50 osób,
miały sumę aktywów bilansu o wartości co najmniej 2,5 mln euro,
miały przychód netto o wartości co najmniej 5 mln euro.
Ponadto Minister Finansów, Rozporządzeniem z dnia 23 grudnia 2004 r. (Dz. U. Nr 285, poz. 2852), wprowadził obowiązek badania sprawozdań finansowych niektórych organizacji pożytku publicznego przez biegłego rewidenta (audyt). Obowiązek ten dotyczy organizacji pożytku publicznego, które nie podlegają takiemu badaniu zgodnie z przepisami o rachunkowości, ale spełniają łącznie trzy następujące kryteria:

1. realizują zadania publiczne zlecone, jako powierzone do wykonywania lub do wspierania zadania publicznego, oraz

2. otrzymały w roku obrotowym łączną kwotę dotacji na realizację tych zadań w wysokości co najmniej 50 tys. zł, oraz

3. osiągnęły w roku obrotowym przychody w wysokości co najmniej 3 mln zł.

Stosownie do § 2 Rozporządzenia, jego treść ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych, sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się w 2005 r. Jeżeli w roku obrotowym, rozpoczynającym się w 2005 r., organizacja pożytku publicznego spełniła wszystkie ww. warunki, jej sprawozdanie finansowe za kolejny rok obrotowy (rozpoczynający się w 2006 r.) będzie podlegało obowiązkowi badania. Jednocześnie, obowiązek badania sprawozdania finansowego za dany rok obrotowy będzie powstawał każdorazowo, gdy w roku poprzedzającym ten rok obrotowy organizacja pożytku publicznego spełni trzy ww. warunki.

3. Kontrola i nadzór nad organizacjami pożytku publicznego
Organizacje pożytku publicznego podlegają nadzorowi ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego (obecnie jest to Minister Pracy i Polityki Społecznej), w zakresie prawidłowości korzystania z uprawnień, określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W odniesieniu do OPP działających w zakresie ratownictwa i ochrony ludności nadzór sprawuje minister właściwy ds. wewnętrznych (obecnie – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji).

Więcej o uprawnieniach, obowiązkach organizacji pożytku publicznego oraz kontroli i nadzorze w broszurach z serii 3w*: „Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie” oraz „Kontrola i nadzór organizacji pozarządowych”.


.......................................................

NADZÓR NAD ORGANIZACJAMI POŻYTKU PUBLICZNEGO

Nad działalnością organizacji pożytku publicznego (w zakresie korzystania z uprawnień wynikających z Ustawy) nadzór sprawuje minister właściwy ds. zabezpieczenia społecznego (obecnie - minister polityki społecznej). W odniesieniu do organizacji pożytku publicznego działających zakresie ratownictwa i ochrony ludności nadzór sprawuje minister właściwy ds. wewnętrznych (obecnie - minister administracji i spraw wewnętrznych).

Nadzór ministra nie zastępuje istniejącego nadzoru i kontroli wykonywanej nad organizacjami pozarządowymi przez inne uprawnione podmioty (m.in. właściwego ministra - w przypadku fundacji oraz starosty - w przypadku stowarzyszeń).
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 10:15, 13 Paź 2008    Temat postu:

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW


z dnia 15 listopada 2001 r.


w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla niektórych jednostek niebędących spółkami handlowymi, nieprowadzących działalności gospodarczej.


(Dz. U. z dnia 30 listopada 2001 r.)

§ 3. 1. Jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, sporządzają roczne sprawozdanie finansowe na dzień kończący rok obrotowy oraz na każdy inny dzień bilansowy.
2. Sprawozdanie finansowe, o którym mowa w ust. 1, składa się z:
1) bilansu,
2) rachunku wyników,
3) informacji dodatkowej.
3. W bilansie wykazuje się stany aktywów i pasywów na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych poprzedniego i bieżącego roku obrotowego, podane w kolejności i w sposób określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
4. W rachunku wyników wykazuje się oddzielnie przychody i koszty oraz zyski i straty za poprzedni i bieżący rok obrotowy, podane w kolejności i w sposób określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
5. Pozycje bilansu oraz rachunku wyników mogą być wykazywane ze szczegółowością większą niż określona w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia, stosownie do potrzeb i wielkości jednostki.
6. Informacja dodatkowa powinna zawierać nieobjęte bilansem oraz rachunkiem wyników informacje i wyjaśnienia niezbędne do oceny gospodarki finansowej jednostki, a w szczególności:
1) objaśnienia stosowanych metod wyceny aktywów i pasywów oraz przyczyn ewentualnych ich zmian w stosunku do roku poprzedniego,
2) uzupełniające dane o aktywach i pasywach,
3) informacje o strukturze zrealizowanych przychodów ze wskazaniem ich źródeł, w tym przychodów określonych statutem,
4) informacje o strukturze kosztów stanowiących świadczenia pieniężne i niepieniężne określone statutem oraz o strukturze kosztów administracyjnych,
5) dane o źródłach zwiększenia i sposobie wykorzystania funduszu statutowego,
6) dane dotyczące udzielonych gwarancji, poręczeń i innych zobowiązań związanych z działalnością statutową,
7) informacje o tendencjach zmian w przychodach i kosztach oraz składnikach majątku i źródłach ich finansowania.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 10:17, 13 Paź 2008    Temat postu:

ZAŁĄCZNIK Nr 1


BILANS


W bilansie wykazuje się następujące informacje o stanie aktywów i pasywów na dzień zamknięcia ksiąg rachunkowych poprzedniego i bieżącego roku obrotowego.


Aktywa
A. Aktywa trwałe
I. Wartości niematerialne i prawne
II. Rzeczowe aktywa trwałe
III. Należności długoterminowe
IV. Inwestycje długoterminowe
V. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe
B. Aktywa obrotowe
I. Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych
II. Należności krótkoterminowe
III. Inwestycje krótkoterminowe
1. Środki pieniężne
2. Pozostałe aktywa finansowe
C. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe
Suma aktywów


Pasywa
A. Fundusze własne
I. Fundusz statutowy
II. Fundusz z aktualizacji wyceny
III. Wynik finansowy netto za rok obrotowy
1. Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia)
2. Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna)
B. Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania
I. Zobowiązania długoterminowe z tytułu kredytów i pożyczek
II. Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne
1. Kredyty i pożyczki
2. Inne zobowiązania
3. Fundusze specjalne
III. Rezerwy na zobowiązania
IV. Rozliczenia międzyokresowe
1. Rozliczenia międzyokresowe przychodów
2. Inne rozliczenia międzyokresowe
Suma pasywów


ZAŁĄCZNIK Nr 2


RACHUNEK WYNIKÓW


W rachunku wyników wykazuje się przychody i zyski oraz koszty i straty za poprzedni i bieżący rok obrotowy.


A. Przychody z działalności statutowej
I. Składki brutto określone statutem
II. Inne przychody określone statutem
B. Koszty realizacji zadań statutowych
C. Wynik finansowy na działalności statutowej (wielkość dodatnia lub ujemna) (A-B)
D. Koszty administracyjne:
1. Zużycie materiałów i energii
2. Usługi obce
3. Podatki i opłaty
4. Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
5. Amortyzacja
6. Pozostałe
E. Pozostałe przychody (niewymienione w poz. A i G)
F. Pozostałe koszty (niewymienione w poz. B, D i H)
G. Przychody finansowe
H. Koszty finansowe
I. Wynik finansowy brutto na całokształcie działalności (wielkość dodatnia lub ujemna)
(C-D+E-F+G-H)
J. Zyski i straty nadzwyczajne:
I. Zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
II. Straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K. Wynik finansowy ogółem (I+J)
I. Różnica zwiększająca koszty roku następnego (wielkość ujemna)
II. Różnica zwiększająca przychody roku następnego (wielkość dodatnia)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 10:57, 13 Paź 2008    Temat postu:

Program Operacyjny Współpracy Międzyregionalnej (INTERREG IV C) 2007-2013
Obszar kwalifikowalny Cale terytorium Polski
Numer i nazwa osi priorytetowej Priorytet 2. Środowisko naturalne i zapobieganiu ryzyku
Nazwa działania Zagrożenia naturalne i technologiczne
Przykładowe rodzaje projektów Opracowania planów i metod w celu zapobiegania zagrożeniom naturalnym

Alokacja finansowa na priorytet ogółem 156 644 359 euro
Instytucja Zarządzająca Region Nord-Pas de Calais (Fancja)





Program dla Europy Środkowej
Obszar kwalifikowalny Całe terytorium Polski
Numer i nazwa osi priorytetowej Priorytet 3. Odpowiedzialne korzystanie ze środowiska
Nazwa działania Redukcja ryzyka i wpływu zagrożeń naturalnych i wywołanych działalnością człowieka
Przykładowe rodzaje projektów - koordynowanie praktyk zintegrowanego zarządzania ryzykiem pomiędzy różnymi

obszarami i sektorami (np.
planowania przestrzennego, obrony cywilnej, przemysłu, infrastruktury, leśnictwa, zaopatrzenia w wodę,
zdrowia, zarządzania ryzykiem powodziowym);
- wdrażanie wspólnych planów zarządzania ryzykiem i strategii przeciwdziałania zagrożeniom
Alokacja finansowa na priorytet ogółem 77.063.710 euro
Instytucja Zarządzająca Magistrat Wiednia
Wydział Strategii UE i Rozwoju Gospodarczego (MA 27)
Schlesinger Platz 2-4,
1080 Vienna,





mazowieckie
KW PSP Warszawa Priorytet I. Przyspieszenie e-Rozwoju
Mazowsza
Działanie 2.1 Przeciwdziałanie wykluczeniu
informacyjnemu.
Priorytet II. Przyspieszenie e-Rozwoju
Mazowsza
Działanie 2.2 Rozwój
e- usług
Priorytet IV Środowisko, zapobieganie
zagrożeniom i energetyka
Działanie 4.4 Ochrona przyrody, zagrożenia,
systemy monitoringu.
Priorytet V Wzmacnianie roli miast w rozwoju
regionu
Działanie 5.2 Rewitalizacja miast.
Priorytet VI Wykorzystanie walorów
naturalnych i kulturowych dla rozwoju
turystyki i rekreacji
Działanie 6.1 Kultura
SGSP Priorytet VII „Tworzenie i poprawa warunków
dla rozwoju kapitału ludzkiego”
Działanie 7.2. „Infrastruktura służąca edukacji”
CNBOP Priorytet I Tworzenie warunków dla rozwoju
potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości
na Mazowszu
Działanie 1.1 Wzmocnienie sektora badawczo -
rozwojowego
Priorytet II Przyspieszenie e-Rozwoju
Mazowsza
Działanie 2.2
Rozwój e-usług




Priorytet IX.
Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej
Instytucja Pośrednicząca (jeśli dotyczy) Ministerstwo Gospodarki
Departament Funduszy Europejskich
Instytucja Pośrednicząca II stopnia /
Instytucja Wdrażająca (jeśli dotyczy)
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Opis działania Cel działania: Zmniejszenie zużycia energii w sektorze publicznym
W ramach działania wspierane będą inwestycje w zakresie termomodernizacji budynków użyteczności
publicznej, w tym zmiany wyposażenia obiektów w urządzenia o najwyższej, uzasadnionej

ekonomicznie klasie efektywności energetycznej.
Realizacja działania przyczyni się do realizacji zobowiązań wynikających z dyrektywy 2006/32/WE w
sprawie efektywności końcowego wykorzystania energii oraz usług energetycznych.
Przykładowe rodzaje projektów Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej, wraz z wymianą wyposażenia tych

obiektów
na energooszczędne. W zakres wydatków kwalifikowalnych wchodzą wydatki poniesione w związku
z:
· ociepleniem obiektu,
· wymianą okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia na energooszczędne,
· przebudową systemów grzewczych (wraz z wymianą źródła ciepła), systemów wentylacji i
klimatyzacji,
· przygotowaniem dokumentacji technicznej dla projektu.
Nie są kwalifikowalne wydatki w budynkach użyteczności publicznej, w których ponad 15%
powierzchni całkowitej budynku służy prowadzeniu działalności gospodarczej lub celom
mieszkaniowym.
Wydatki związane z termomodernizacją poniesione na tworzenie elementów obiektów o wartościach
artystycznych i zabytkowych będą kwalifikowalne do kwoty, która nie przekracza przeciętnych
kosztów odtworzenia podobnych elementów o wartości jedynie użytkowej.
Typ beneficjentów 1. Jednostki sektora finansów publicznych tj:
- jednostki samorządu terytorialnego, ich związki i stowarzyszenia
- organy władzy publicznej, w tym organy administracji rządowej, organy kontroli państwowej i
ochrony prawa, sądy i trybunały,
- państwowe szkoły wyższe,
- samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej.
2. Organizacje pozarządowe, kościoły, kościelne osoby prawne i ich stowarzyszenia oraz inne związki
wyznaniowe.
Alokacja finansowa na działanie ogółem 110,54 mln euro
Minimalna / Maksymalna wartość projektu Minimalna wartość projektu- 10 mln PLN / Maksymalna kwota wsparcia 50 mln

PLN
Wysokość udziału cross-financingu (%) Nie dotyczy
Projekty indywidualne
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2008 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin