|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piechocinski
prawie znawca
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: iwiczna
|
Wysłany: Śro 19:15, 25 Cze 2008 Temat postu: Parlament i rowerzyści |
|
|
Parlament Europejski o ochronie pieszych i rowerzystów na drogach.
Parlament Europejski omówił sprawozdanie w sprawie wniosku dotyczącego
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony pieszych i
innych niechronionych użytkowników dróg .
Parlament przyjął uzgodniony z Radą i Komisją kompromisowy tekst
rozporządzenia w sprawie ochrony pieszych i innych niechronionych
użytkowników dróg. Celem tej propozycji jest zaostrzenie wymagań
technicznych wobec nowych pojazdów w celu lepszej ochrony pieszych i
rowerzystów na wypadek obrażeń odniesionych w wyniku zderzenia z pojazdem
.
Według danych z 2004 roku, każdego roku w dwudziestu pięciu państwach
członkowskich ginęło 8 000 niechronionych użytkowników dróg, pieszych i
rowerzystów, a kolejne 300 000 zostawało rannych. W tej sytuacji Komisja
Europejska uznała działania zmierzające do zmniejszenia tych liczb za
konieczne, zwłaszcza, że coraz silniej zachęca się użytkowników do
korzystania z transportu publicznego, pieszego i rowerowego, będących
alternatywą dla transportu samochodowego.
Nowe, zaostrzone wymagania odnosić się będą głównie do ilości testów, jakie
muszą przejść nowe samochody oraz do systemów wspomagania hamowania, które
staną się obowiązkowe. Parlament wymógł wcześniejsze wdrożenie nowych
wymogów niż proponowała to Komisja Europejska.
Przyjęty tekst kompromisowy przewiduje przyśpieszony harmonogram
obowiązkowego montowania aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa w
pojazdach silnikowych. I tak, w ciągu 24 miesięcy od wejścia w życie
rozporządzenia, wszystkie nowe samochody osobowe będą musiały posiadać
fabrycznie montowany aktywny system wspomagania hamowania. Termin ten
będzie taki sam zarówno dla samochodów lżejszych (do 2,5t), jak i
cięższych. Początkowo KE proponowała, aby producenci ciężkich samochodów
osobowych typu SUV mieli więcej czasu na dostosowanie się do tego wymogu.
Ponieważ w chwili obecnej na rynku nie ma systemów antykolizyjnych, które
skutecznie potrafiłyby zawczasu rozpoznawać pieszych lub innych
niechronionych użytkowników dróg, rozporządzenie nie przewiduje złagodzenia,
czy zastąpienia wymogów w zakresie bezpieczeństwa biernego (konstrukcja
pojazdu). W miarę rozwoju nowych i doskonalszych systemów tego typu,
Komisja – jeżeli uzna to za stosowne – może zaproponować poprawki
legislacyjne do proponowanego rozporządzenia.
Z materiałów Sejmowej komisji ds. UE
Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury
[link widoczny dla zalogowanych] , [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|