|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 5:28, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | Yarek napisał: | Żródło :
[link widoczny dla zalogowanych] |
No, ładny zabytek sprzed 8 lat odgrzebałeś.
|
1. Ty zdaje się poruszasz znacznie starszym zabytkiem po naszych drogach
2. A to przepraszam, fakt, co kilka lat inżynieria ruchu drogowego przechodzi rewolucyjne zmiany.
Pozatym poddaję się.
biro napisał: | Yarek. napisał: | Zielone - wszyscy jadą, nikt sie nie rozgląda czy może wjechać na skrzyżowanie czy nie, poprostu je przejeżdża |
Może jestem wyjątkiem, ale ja się rozglądam zanim wjadę na skrzyżowanie, nawet kiedy mam zielone światło |
Nie rozumiesz o co mi chodzi - nie czepiamy się słówek tylko myślimy, a teraz pomyśl - mając zielone rozglądasz się ale i tak z reguły przez skrzyżowanie przejeżdżasz szybciej niż wtedy gdy się rozglądasz ale wyjeżdżasz z podporządkowanej ( wjazd na rondo ) nie ?
biro napisał: | Yarek. napisał: | na obecnym rondzie tak naprawdę wygrywają ci przecinający Warszawską |
A w zasadzie dlaczego mieliby przegrywać?
Poza tym, jak napisałem wcześniej, wygrywają wszyscy skręcający w lewo, zarówno w Warszawską , jak i z niej. |
Bo Warszawską jeździ o wiele więcej aut niż prostopadłą, to chyba wystarczy ?
biro napisał: | Yarek. napisał: | z racji na (nie)wielkość ronda, każdy jadący Warszawską musi się zatrzymać przed wjazdem na rondo |
Tu muszę zaprotestować kategorycznie! Zupełnie nie rozumiem dlaczego miałbym się zawsze zatrzymywać przed wjazdem na rondo? |
Ty nie ale inni już tak i to często - patrz przyczyny tworzenia się korka.
biro napisał: | A przy okazji: gdyby istotnie, jak wynika z Twoich wypowiedzi jadący prosto Warszawską w obydwu kierunkach, stanowili przytłaczającą większość, prawie nikt nie musiałby się zatrzymywać, wystarczyłoby zwolnić na tyle, żeby dało się objechać środek ronda. |
No właśnie, dlatego że z Ogrodniczej często ktoś wjeżdża na rondo spowalnia ruch na warszawskiej zmuszając do co chwilowego zatrzymywania się sznura pojazdów. Na Ogrodniczej mimo świateł ( kiedyś ) i ronda teraz nie było tak długiego korka, wiesz dlaczego ? Bo ruch tam jest o wiele, wiele mniejszy niż na warszawskiej.
biro napisał: | Yarek. napisał: | Warszawska/Lazurowa powiadasz ? Tam duży wpływ na długość zatoru mają lewoskręty, które nie mają osobnego pasa i wystarczy jeden, aby zablokować na jeden cykl świateł, sznur aut. |
Poranny korek na Warszawskiej przy Lazurowej ma często długość kilkuset metrów, a z mojej obserwacji wynika, że w lewo, w kierunku Starego Bemowa, skręca znikomy procent aut. |
No właśnie, ale ten znikomy procent skutecznie blokuje jeden cykl świateł, mało kto tak ustawi się do skrętu że można go ominąć prawą stroną, większym autem to już zupełnie niemożliwe.
biro napisał: | Nie przekonałeś mnie, nawet z pomoca autorytetu ministra Syryjczyka , myślę że pozostaniemy przy swoim zdaniu |
Znowu się czepiasz, Syryjczyk ? Że 8 lat temu ? Masz google ? Wpisz "rondo kompaktowe" lub temu podobne hasło poczytaj o przepustowości poszczególnych rond i daj kilka merytorycznych odpowiedzi a nie czepiasz się Syryjczyka etc.
Tu jest małe rondo zaprojektowane przez inżyniera, który ma pojęcie o wykonywanej pracy.
"zaprojektowaliśmy małe rondo (na podstawie obliczeń przepustowości sugerowaliśmy, by było dwupasowe, ale inwestor życzył sobie, aby rondo miało tylko jeden pas ruchu na obwiedni) "
Widzisz różnicę między wielkością i budową tego ronda a babickiego ?
To juz nie Syryjczyk.
[link widoczny dla zalogowanych]
A to dopiszę jeszcze i to:
"- Ronda to bardzo dobre rozwiązanie, zwiększają bezpieczeństwo na drodze i jednocześnie usprawniają ruch. Warunek - muszą być właściwie zaprojektowane i wykonane, w przeciwnym wypadku może być gorzej niż na zwykłym skrzyżowaniu - uważa Mariusz Kurpik,
kierownik referatu ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Sopocie.
Obawiam się że babickie właśnie nie spełnia owego warunku.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 6:46, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gosc
Gość
|
Wysłany: Wto 11:03, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
No niestety, tak jak podejrzewalem wczesniej, Yarek to typ niereformowalny i ślepo zapatrzony w swoją nieomylnosc
Nie chce mi sie komentowac kazdej z wypowiedzi z osobna, bo szkoda czasu. Jedna uwaga: natężenie ruchu na Ogrodniczej-Okulickiego jest niewiele mniejsze od natężnia ruchu na Warszawskiej.
Ja chce zwrocic uwage wszystkim na maly szczegół: POD JAKIM KĄTEM PRZECINAJĄ SIĘ OBA KIERUNKI (wizja w terenie lub spojrzenie na mape-polecam). Nie jest to kąt prosty lub zblizony do niego bynajmniej.
Jakie ma to znaczenie? Wydaje mi sie, ze duze.
Po prostu-DŁUGOŚC ŁUKU NA RONDZIE pomiedzy wlotami Ogrodnicza-Warszawska(wjazd od Wawy) jest bardzo mala, powoduje to, ze kierowcy wjezdzający na rondo Warszawską od Wawy mają niewiele czasu na obserwacje i reakcje na to co sie dzieje na rondzie-samochody od strony Ogrodniczej pojawiają sie na rondzie i momentalnie są przy wlocie od Wawy.
Sytuacje powinno poprawic wyciecie iglakow tam rosnących i przeniesienie kapliczki-wieksza widocznosc w kierunku Ogrodniczej. Analogiczna sytuacja jest na wlocie Okulickiego-Warszawska tam tez wlot Warszawskiej od strony Zielonek jest na gorszej pozycji od wlotu Okulickiego.
Troche to skomplikowane ale mysle, ze kto chce to zrozumie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biro
debeściak
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipków
|
Wysłany: Wto 13:07, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Yarek napisał: | nie czepiamy się słówek tylko myślimy, a teraz pomyśl - . |
I tobie doradzam to samo (pomyślenie).
Raz piszesz, że rondo jest zbyt małe, innym razem, że im większe rondo, tym bardziej niebezpieczne. Raz ruch na Ogrodniczej jest mały, kilka zdań dalej samochody z Ogrodniczej wjeżdżają na rondo często i blokują ruch na Warszawskiej. Negujesz to, że rondo znakomicie ułatwia lewoskręty, a jednocześnie oceniasz, że sporadyczne skręty w lewo, na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną są powodem tworzenia długich korków kawałek dalej.
Skorzystałem z Twojej rady, pomyślałem- i wymyśliłem, że na tym zakończę polemikę z Tobą. Nie będę ukrywał, że nie czuję się przekonany .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Wto 17:37, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Yarek napisał: | 1. Ty zdaje się poruszasz znacznie starszym zabytkiem po naszych drogach |
Zdecydowanie, dlatego zapala po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce i nie jest uzależniony od aktualizacji oprogramowania
Cytat: | 2. A to przepraszam, fakt, co kilka lat inżynieria ruchu drogowego przechodzi rewolucyjne zmiany. |
U nas niestety tak, bo stale się wymyśla coś, co się nie sprawdziło, zamiast przyjąć rozwiązania wypróbowane w innych podobnych (klimatycznie i geograficznie) krajach. A ponieważ kolejne pomysły się nie sprawdzają, bo i często kopiuje się rozwiązania połowicznie, to mamy ustawiczną karuzelę.
Cytat: | Nie rozumiesz o co mi chodzi - nie czepiamy się słówek tylko myślimy, a teraz pomyśl - mając zielone rozglądasz się ale i tak z reguły przez skrzyżowanie przejeżdżasz szybciej niż wtedy gdy się rozglądasz ale wyjeżdżasz z podporządkowanej ( wjazd na rondo ) nie ? |
Zależy - z trzech kierunków to rondo mogę przejechać niewiele wolniej, z czwartego - od Warszawy, widok w lewo zasłania pozostawiony kawałek muru ogrodzenia i żywotniki (masz rację, stoi w nich kapliczka). I tu często trzeba faktycznie stanąć.
Problem jest w czym innym, ja po przejechaniu ronda dosyć dynamicznie przyśpieszam, ale wielu ludzi potem jedzie majestatycznie osiągając 50 km/h.
Cytat: | Bo Warszawską jeździ o wiele więcej aut niż prostopadłą, to chyba wystarczy ? |
Zdaje się, że to zależy od pory dnia.
Cytat: | "- Ronda to bardzo dobre rozwiązanie, zwiększają bezpieczeństwo na drodze i jednocześnie usprawniają ruch. Warunek - muszą być właściwie zaprojektowane i wykonane, w przeciwnym wypadku może być gorzej niż na zwykłym skrzyżowaniu - uważa Mariusz Kurpik,
kierownik referatu ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Sopocie.
Obawiam się że babickie właśnie nie spełnia owego warunku. |
A co do "jakości" projektu to się zgadzamy. Projektant poszedł po minimach normatywów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marsto
jestem tu 24/24
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:08, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Zdecydowanie, dlatego zapala po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce i nie jest uzależniony od aktualizacji oprogramowania |
buahahahaha ) no to normalnie rozłożyłeś mnie tym - od razu nastroj mi się poprawił
no ale co tu dużo ukrywać. Masz po prostu racje Kiedyś pewnie dojdzie do tego, że po aktualnizacji softu.. samochód zacznie mniej palić
Wiesz... czasami śmiać mi się chce jak widzę ludzi na poboczach obchodzących swoje bryki za naprawdę grubą kasę i zastanawiają się o co chodzi i dlaczego zgasło i nie chce zapalić
W zasadzie to nie wiem jakie są korki rano na tym rondzie (dojeżdżam do wawy w zasadzie bezkorkowo ) , natomiast przejeżdżając przez nie koło 18 (+/- 10 minut) nie widze większego zatoru niż 4-6 samochodów. Czasami tak jak dzisiaj gdy jechałem Ogrodniczą przejeżdzam rondko nawet specjalnie nie zwalniajać do 0 jak to niektorzy robią. Po prostu z mojej lewej jest albo pusto albo nadciągający kierowca jest jeszcze a miare oddalony ode mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Wto 20:12, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Marsto napisał: | Cytat: |
Zdecydowanie, dlatego zapala po każdym przekręceniu kluczyka w stacyjce i nie jest uzależniony od aktualizacji oprogramowania |
buahahahaha ) no to normalnie rozłożyłeś mnie tym - od razu nastroj mi się poprawił
no ale co tu dużo ukrywać. Masz po prostu racje Kiedyś pewnie dojdzie do tego, że po aktualnizacji softu.. samochód zacznie mniej palić
Wiesz... czasami śmiać mi się chce jak widzę ludzi na poboczach obchodzących swoje bryki za naprawdę grubą kasę i zastanawiają się o co chodzi i dlaczego zgasło i nie chce zapalić |
Wiesz, ze dwa lata temu byłem w górach. Wóz stał na dworze, a mrozy były okrutne, po 26 stopni.
Po dwóch dniach postanowiłem zobaczyć, czy odpali, bo akumulator miał wtedy już 5 lat. Napięcie mocno siadło, ale po jednym ciężkim obrocie wału korbowego silnik zaskoczył i poszedł.
A obok miałem ludków z furami, o jakich piszesz, w panice dzwoniących do serwisów z pytaniami, co oznaczają kody błędów wyświetlające się na deskach rozdzielczych. A oni przyjechali poprzedniego dnia wieczorem. I codziennie problem się powtarzał, a ja co dwa dni "zabytek" przepalałem i nie było problemów.
Bo sprawa jest prosta - spoczynkowy pobór prądu obecnych samochodów jest taki, że nawet gdy stoją w cieple, to po 4-5 tygodniach będą już miały rozładowane akumulatory. Mój może stać i pół roku i jeszcze odpali. A akumulator ma 7 lat i wciąż kręci.
A już pobór mocy podczas jazdy, to zupełnie inna bajka. Przez napakowanie automatyką nowoczesne samochody potrafią ciągnąć pod 8 kilowatów, tak że stosowane są w nich układy multipleskujące pobór, żeby go rozłożyć w czasie, a Bosch z Siemensem pracują nad kolejnymi optymalizacjami.
I o ile stary pojazd z zepsutym alternatorem pojedzie i pod 200 km z samego akumulatora, nowoczesne z maksymalnie pokonają kilka kilometrów.
Za to bardzo źle widzę przyszłość, gdy soft w samochodach będzie aktualizowany zdalnie drogą radiową (bo do tego już tylko jeden krok). Bo podobnie jak gdy Windy zaczęły być automatycznie aktualizowane przez łącza stałe, drastycznie spadła jakość pierwszych wersji wypuszczanych na rynek - XP wciąż ma błędy, a według słów Balmera, nad Vistą wciąż jeszcze pracują.
Tyle, że o ile niebieski ekran siedząc za biurkiem da się przeżyć, to hasło - "poczekaj, trwa ładowanie nowych sterowników ABS" może być lekko niepokojące
Cytat: | Czasami tak jak dzisiaj gdy jechałem Ogrodniczą przejeżdzam rondko nawet specjalnie nie zwalniajać do 0 jak to niektorzy robią. Po prostu z mojej lewej jest albo pusto albo nadciągający kierowca jest jeszcze a miare oddalony ode mnie. |
Bo z Ogrodniczej masz najlepszy widok na tym rondzie na nadjeżdżające samochody. Najgorszy jest z Warszawskiej w kierunku na zachód. Na wschód i na południe jest nieźle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marsto
jestem tu 24/24
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:52, 23 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Tyle, że o ile niebieski ekran siedząc za biurkiem da się przeżyć, to hasło - "poczekaj, trwa ładowanie nowych sterowników ABS" może być lekko niepokojące |
Już sobie wyobrażam gościa pod Szklarską Porębą na zakręcie śmierci gdy w momencie skrętu pojawia się komunikat o aktualizacji sterownikow kierownicy
Cytat: | Bo z Ogrodniczej masz najlepszy widok na tym rondzie na nadjeżdżające samochody. Najgorszy jest z Warszawskiej w kierunku na zachód. Na wschód i na południe jest nieźle |
Da się przeżyć. Wystarczy dosłownie 10-15 metrów przed rondem spojrzeć w lewo i zobaczyć czy coś nie dojeżdża do rondka ulicą ogrodniczą. Tam jest przecież doskonały prześwit. Tym sposobem niekoniecznie musisz się zatrzymać przed rondem, wypatrywać i z duszą na ramieniu wjeżdżać na nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Śro 9:11, 23 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Marsto napisał: | Już sobie wyobrażam gościa pod Szklarską Porębą na zakręcie śmierci gdy w momencie skrętu pojawia się komunikat o aktualizacji sterownikow kierownicy |
Eee tam, lepiej będzie, jak taki komunikat ujrzy pilot samolotu "Poczekaj na ponowne uruchomienie silników, pozostały czas: 3 minuty"
Cytat: | Da się przeżyć. Wystarczy dosłownie 10-15 metrów przed rondem spojrzeć w lewo i zobaczyć czy coś nie dojeżdża do rondka ulicą ogrodniczą. Tam jest przecież doskonały prześwit. Tym sposobem niekoniecznie musisz się zatrzymać przed rondem, wypatrywać i z duszą na ramieniu wjeżdżać na nie. |
Wiem, to się stało możliwe po usunięciu śmietnika z tego placu. Ale w dalszym ciągu możesz mieć sytuację, że w martwym polu jedzie sobie rower i wtedy będzie masakra, dlatego jednak tej możliwości do końca nie wykorzystuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marsto
jestem tu 24/24
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:57, 24 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Zaczeli robić jakaś wysepkę przed rondem jadąc od strony Warszawy. Ciekawe czy przewidzieli na niej przejście dla pieszych
tyle, ze
nie wiem jak bedzie pozniej, ale juz teraz w zasadzie autobusy aby zjechac z ronda do Warszawy, to prawymi kolami wjezdzają na kraweznik i chodnik , nie mowiac juz o tym, ze przegubowiec najpierw scina rondo wjezdzajac prawie na jego srodek a potem ladnie w prawo na chodnik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marsto dnia Czw 19:33, 24 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał S.trażak
jestem tu 24/24
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 1718
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Pią 9:27, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
wysepka to wysepka, ale jak Wam się podoba przebudowa słupów energetycznych ?? Teraz wymiana i jeszcze tak blisko ulicy ?? Nie wiem czy to będzie bezpiecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Pią 10:12, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Marsto napisał: | nie wiem jak bedzie pozniej, ale juz teraz w zasadzie autobusy aby zjechac z ronda do Warszawy, to prawymi kolami wjezdzają na kraweznik i chodnik , nie mowiac juz o tym, ze przegubowiec najpierw scina rondo wjezdzajac prawie na jego srodek a potem ladnie w prawo na chodnik |
Ale przecież dlatego właśnie wymuszono w dniu "oddania ronda" zrobienie tego "środka" (czyli zwężenie średnicy czapy), a teraz od kilku dni wykonawcy ścinają owe cyple na dwóch narożnikach ronda, wykładając je kostką. Ale to już nie będzie chodnik, a powierzchnia drogi dla większych pojazdów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Pią 10:18, 25 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Michał S.trażak napisał: | wysepka to wysepka, ale jak Wam się podoba przebudowa słupów energetycznych ?? Teraz wymiana i jeszcze tak blisko ulicy ?? Nie wiem czy to będzie bezpiecznie. |
Jak to zobaczyłem, to mi szczęka opadła. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby wystawienie ich poza chodnik, dalej od jezdni. Ale zapewne w grę weszły sprawy własności gruntu i "się nie dało".
Przyznam, że nie wiem jakie są aktualne przepisy regulujące odległość stawiania słupów od krawędzi jezdni, ale coś mi się telepie po głowie, że im wyższej klasy droga, tym mają być dalej i na Szkolnej była dyskusja o kilku metrach, żeby były - jak teraz - poza wykonywanym (a ówcześnie przewidywanym) chodnikiem.
To, co w tej chwili robią na Warszawskiej to w zasadzie tylko usunięcie słupów ze ścieżki rowerowej na chodniku, ale obawiam się, że jeżeli zdarzy się wypadek z samochodem, który w taki słup przyrżnie, to choć dla tych nowych wirowanych słupów skutki będą minimalne, do dla znajdujących w samochodzie mogą być tragiczne. Ale to strażacy będą wiedzieli jako pierwsi, bo to Wy potem wycinacie ludzi z wraków.
W każdym razie ta przebudowa budzi moje poważne wątpliwości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yarek.
Gość
|
Wysłany: Nie 20:16, 27 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
A co Wy na to że rondo ma na nas kierowcach wymusić takie działanie: skręt w prawo, następnie w lewo i następnie w prawo, ku wyjechaniu zeń ?
Inżynieia ruchu tego wymaga aby nie powstawały korki, a na naszym rondzie, z warszawskiej z Warszawy skręcę na raz ! z Ogrodniczej w Warszawską tak samo. Co to wyzwala w próbujących wjechać na rondo ? Poczytajcie w linkach, które dałem powyżej.
Ja jestem niereformowalny ? A może życie wymusza od nas dodstsowanie swego działania do panujących warunków i nie działanie wedle utartych zasad ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 21:08, 27 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Yarek. napisał: | A co Wy na to że rondo ma na nas kierowcach wymusić takie działanie: skręt w prawo, następnie w lewo i następnie w prawo, ku wyjechaniu zeń ? |
No i wymusza, spowalnia. Ale to co innego, niż ludzie zawsze się przed nim zatrzymujący, nawet jeżeli jest wolna droga. No i z zastrzeżeniem, że jadąc od Warszawy ze względu na ograniczoną widoczność w lewo jednak bardzo mocno trzeba zwolnić.
Cytat: | Inżynieia ruchu tego wymaga aby nie powstawały korki, a na naszym rondzie, z warszawskiej z Warszawy skręcę na raz ! z Ogrodniczej w Warszawską tak samo. Co to wyzwala w próbujących wjechać na rondo ? Poczytajcie w linkach, które dałem powyżej. |
Piszesz o skrętach w prawo? Ale i tak nie robisz tego 50 km/h, tylko sporo wolniej, a więc cel budowy ronda jest zachowany. A w nim zasadniczo chodzi o to, żeby wymusić zmniejszenie prędkości przejeżdżających na wprost - po to jest. Bo przy skrętach i zwykłe skrzyżowanie zmusza skręcających do zwolnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marsto
jestem tu 24/24
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 18:23, 23 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Oto dlaczego nie zawsze się opłaca mieć szybki samochód
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|