|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbs
jestem tu 24/24
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 1798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Blizne Jasińskiego
|
Wysłany: Czw 20:46, 17 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Jeśli chodzi o info do UKE to było pierwsze co zrobiłem, podałem także nr zamówienia ale nie liczę na efekt bo jest to normalna praktyka w TP, stosowana nie wiadomo od jak dawna.
Wniosek na stronie babicenet złożyłem. |
Ok dziekuje Odpisalem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Pią 8:36, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Jeśli chodzi o info do UKE to było pierwsze co zrobiłem, podałem także nr zamówienia ale nie liczę na efekt bo jest to normalna praktyka w TP, stosowana nie wiadomo od jak dawna. |
To co wyrabiali w Koczargach też było "normalną praktyką", a już na razie nie jest
Kiedy pisałeś do UKE? Formalnie mają na odpowiedź 30 dni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 19:40, 18 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W środę. Dam znać czy i jaki będzie dalszy ciąg.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pixel
Gość
|
Wysłany: Sob 11:13, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
widze, ze niektorzy znaja sie tutaj na rzeczy wiec moze ktos bedzie w stanie pomoc.
oto osiagi mojego lacza 8 mega. ( nie moge wkleic obrazka wiec przepisze)
download 1315 k/s
upload 54k/s
ping 579 ms ( ale trafialy sie pingi przekraczajce 1000:shock: )
strona potrafi ladowac sie nawet kilka minut. Kompletnie sie na tym nie znam.
Nie chce dac znowu splawic sie operatorowi, ktory stwierdzi, ze u niego nie widac problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Sob 11:50, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
pixel napisał: | widze, ze niektorzy znaja sie tutaj na rzeczy wiec moze ktos bedzie w stanie pomoc.
oto osiagi mojego lacza 8 mega. ( nie moge wkleic obrazka wiec przepisze)
download 1315 k/s
upload 54k/s
ping 579 ms ( ale trafialy sie pingi przekraczajce 1000:shock: )
strona potrafi ladowac sie nawet kilka minut. Kompletnie sie na tym nie znam.
Nie chce dac znowu splawic sie operatorowi, ktory stwierdzi, ze u niego nie widac problemu. |
Łącze radiowe, czy przewodowe?
Sprawdź w programie obsługi modemu, jak jest synchronizacja między Tobą, a operatorem. Jeżeli będzie duża, czyli w dół powyżej 8 mega, to problem jest u niego w sieci powyżej punktu dostępu. Jeżeli będzie zbliżona do wyników które pokazałeś powyżej, to problem jest w połączeniu między Twoim modemem a punktem dostępu operatora. W wypadku łącza przewodowego na ogół jest to wynikiem kiepskiej jakości kabla łączącego Cię z szafą operatora, ale czasem może to być kiepska jakość wewnętrznej instalacji telefonicznej w budynku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pixel
Gość
|
Wysłany: Sob 12:03, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
niestety jest to łącze radiowe. (tepsa mnie wywaliła )
Sprawdze to o czym piszesz.
W tygodniu intenet działa w miare dobrze. Problem zaczyna sie w piatek i trwa do niedzieli. W poprzedni weekend było to samo, tyle, ze nie non stop. Był godziny gdzie net chodził normalnie. A od wczoraj masakra.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pixel
Gość
|
Wysłany: Sob 12:15, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
zreszta chyba juz mam odpowiedz. Operator podwaja predkosc w godzinach 24-12. Juz po 12 i wreszcie moge sprawdzic poczte Więc teraz mam 4 mega, a download i upload lepsze od tego co wpisałam wcześniej. Ping rzędu 50-107ms ( duzo? malo?).
Urok weekendu?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bandzior-1
znawca
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:26, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
pixel napisał: | zreszta chyba juz mam odpowiedz. Operator podwaja predkosc w godzinach 24-12. Juz po 12 i wreszcie moge sprawdzic poczte Więc teraz mam 4 mega, a download i upload lepsze od tego co wpisałam wcześniej. Ping rzędu 50-107ms ( duzo? malo?).
Urok weekendu? |
Ujawnij tę Firemkę??
Ja mam w quicknet 1MB i też od pewnego czasu jest szmira albo zależy jak powieje
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bandzior-1 dnia Sob 12:34, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pixel
Gość
|
Wysłany: Sob 12:37, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Skynet i chyba tylko ta firma mi zostaje. Nie mam zadnej alternatywy przez kilka lat byłam w tepsie i nagle okazło sie, ze jest "brak warunków technicznych". Jedyne co mi proponuja to 512 i to tez nie daja pewności, że zadziała Tak czy siak umowa predko mi sie nie konczy, wiec tepse zmolestuje ponownie za jakies 1,5roku.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bandzior-1
znawca
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:53, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
hmhm też mam taką sytuacje a 512 niech se tpsa wsadzi w buty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Sob 13:51, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
pixel napisał: | zreszta chyba juz mam odpowiedz. Operator podwaja predkosc w godzinach 24-12. Juz po 12 i wreszcie moge sprawdzic poczte Więc teraz mam 4 mega, a download i upload lepsze od tego co wpisałam wcześniej. Ping rzędu 50-107ms ( duzo? malo?).
Urok weekendu? |
Też. Coś co się nazywa od strony technicznej "overbooking", a od handlowej "overselling".
Polega na tym, że sprzedaje się więcej pasma, niż się ma, w nadziei że nie wszyscy naraz korzystają z sieci i się to rozłoży. Póki ten współczynnik jest na poziomie nie większym niż 10:1, to jeszcze w miarę działa. Ale gdy zaczyna dochodzić, jak było w Koczargach, do bardziej 40-60, to wyraźnie sieć się zaczyna zatykać.
A dlaczego operatorzy to robią? Proste - pieniądze. Rozbudowa sieci kosztuje, bo sprzedając kolejne dostępy abonenckie, powinni proporcjonalnie w górę rozbudowywać wszystkie kolejne warstwy sieci, inaczej po prostu "klopsowanie" będzie miało miejsce coraz wyżej. No i póki się daje sprzedawać dostępy, a abonenci jeszcze nie krzyczą, to dla operatora czysty zysk - kasa wpływa, a kosztów nie ma. U operatorów radiowych to się przekłada na pasmo łącza, które dzierżawią od innego operatora przewodowego do sieci. Dlatego opóźniają jak mogą zwiększanie jego parametrów, bo to słono kosztuje.
Mechanizm jest zawsze taki sam od lat. Gdy się stawia pierwszą sieć i podłącza pierwszych abonentów, zawsze jest cud miód i ultramaryna, bo pierwsze łącze stawia się z zapasem na wzrost liczby abonentów. Ale potem się właśnie zaczyna niekończąca przepychanka - wzrost liczby abonentów pogarsza jakość usługi. Ale póki następuje, a nie ma odpływu, to operator nie ma bodźca ekonomicznego, żeby coś poprawić. Zwiększa pasmo dopiero, gdy w oczy zajrzy mu konkurencja lub odpływ abonentów. No i wtedy jest skok i znowu wracamy na jakiś czas do początku, a potem historia się powtarza.
A różnica między dobrymi a złymi operatorami z punktu widzenia klienta leży w tym, ile wyczekują z rozbudową. Ale np. już z punktu widzenia akcjonariuszy operatora sytuacja jest odwrotna - im więcej pozyska abonentów nie ponosząc kosztów rozbudowy, tym ma większe zyski i dywidendę.
Dlatego zmusić do rozbudowy może tylko odpływ klientów, a więc spadek wpływów.
Ale jest jeszcze jeden "myk". W wypadku operatorów "zasiedziałych", a takim jest np. TP, mieli oni obowiązek świadczenia swoich usług nawet tam, gdzie było to dla nich mało opłacalne. To był "obowiązek powszechności", stosowany w koncesjach dawanych na cały kraj lub duże obszary - możecie sobie zarabiać na dużych miastach, ale w zamian za to macie także skomunikować mało opłacalne wsie. Gdyby nie ten obowiązek, to na wsiach do dziś by prawie łączności nie było. A operatorzy najchętniej by się takich klientów pozbyli, więc tu pozostaje działanie przez UKE, które jest nadzorcą wykonywania przez operatorów warunków koncesji.
A ponieważ na rynku telekomunikacyjnym nie ma tak wyraźnego określenia jakości usługi, jak jest np. na rynku energetycznym, gdzie masz mieć napięcie mieszczące się w ściśle określonych tolerancjach i łączny czas przerw w dostawach jest też określony, to operatorów telekomunikacyjnych jest trudniej postawić do pionu. Ale się też daje, kwestia uporu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Sob 13:57, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bandzior-1 napisał: | hmhm też mam taką sytuacje a 512 niech se tpsa wsadzi w buty |
A w jakiej konkretnie okolicy macie obydwaj taką sytuację? W tej samej, czy w różnych?
UKE weszło TP na plecy i ta ma w tym roku i przyszłym sporo na terenie naszej gminy rozbudować. Ale bez egzekwowania tego i informowania UKE o tym, czy faktycznie rozbudowują, samo UKE tego nie może sprawdzić. Dlatego tak ważna jest współpraca klientów operatorów z UKE. A jaka jest? Dam Ci przykład - w naszej gminie i gminie Izabelin narzekania na internet były powszechne od lat. Jednocześnie skarga zbiorowa złożona do UKE przez mieszkańców Koczarg Starych byłą pierwszą skargą z terenu obydwu gmin od chwili powstania UKE. Czyli wszyscy narzekali, a nikt nie interweniował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bandzior-1
znawca
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:20, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bez zmian Koczargi Nowe - Górki
''Szanowni Państwo,
Informuje,że wstępna weryfikacja wykazała pozytywne warunki
techniczne na noestrade max prędkość 512Mb
Dodatkowe informacje uzyskają Państwo na stronie [link widoczny dla zalogowanych] oraz pod
numerem błękitnej linii tp 19393. Połączenie jest bezpłatne z sieci TP.
Zespół Obsługi Klientów
TELEKOMUNIKACJA POLSKA ''
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Sob 15:25, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bandzior-1 napisał: | bez zmian Koczargi Nowe - Górki
''Szanowni Państwo,
Informuje,że wstępna weryfikacja wykazała pozytywne warunki
techniczne na noestrade max prędkość 512Mb
Dodatkowe informacje uzyskają Państwo na stronie [link widoczny dla zalogowanych] oraz pod
numerem błękitnej linii tp 19393. Połączenie jest bezpłatne z sieci TP.
Zespół Obsługi Klientów
TELEKOMUNIKACJA POLSKA '' |
No to proponuję mail do [link widoczny dla zalogowanych] ze skargą. W DSLAMie są porty na do 20 Mb/s, a po grudniowej przebudowie i łącze dosyłowe też potężne. Najprawdopodobniej problemem jest kabel do Ciebie od DSLAMu, ale to powinien być problem TPSA, nie Twój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pixel jest kobieta :)
Gość
|
Wysłany: Sob 16:16, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
bandzior a ty pisales do nich na maila o sprawdzenie usługi?
Ja do tej pory zawsze tylko dzwoniłam więc tak na prawdę nie mam nic na piśmie. W dodatku były różne cyrki typu, że chcą rozmawiać tylko z właścicielem linii. Technik pojawił się tylko raz. Coś porobił i miało działać. Nie działało. Po kolejnych telefonach dostałam status" brak możliwości technicznych" i po prostu odmowy naprawy. Reklamacje przyjmowali tylko na zasadzie zwrotu kasy za usługę. Zgłosiłam więc awarie telefonu i wtedy nastąpił cud- technik przyjechał... Majstrował coś na kablach poza domem i przy skrzynce na ulicy. Internet działał przez miesiąc. Po czym znowu awaria. Taka przepychanka trwała kilka miesięcy.W końcu się poddalam i zrezygnowałam. A i kare dostałam
Poza tym u mnie jest ten problem, że nie jestem właścicielem linii. I powiedzmy osoba na którą jest linia miała do mnie pretensje, że cały czas jest jakiś problem z tepsą
Dlatego zastanawiam się nad założeniem osobnej linii. Tylko nie wiem czy tepsa będzie chciała podłączyć linie do domu w którym już jest telefon. Po drugie co z kosztami? Ile czasu się czeka?
Za to co teraz płace miałabym w tepsie 20 mega
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|