|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pueblo
prawie debeściak
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 667
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: Sob 11:44, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | a nie takiego kaczapana jak w Babicach | . Kaczapan? A co to?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 12:46, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | Pod warunkiem zrobienia w tym miejscu ronda z prawdziwego zdarzenia - dużego, a nie takiego kaczapana jak w Babicach. |
A co jest nie tak z rondem w Babicach?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek.P
prawie lider
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:28, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Lucyfer napisał: | Pod warunkiem zrobienia w tym miejscu ronda z prawdziwego zdarzenia - dużego, a nie takiego kaczapana jak w Babicach. |
A co jest nie tak z rondem w Babicach? | Po dwóch przebudowach w mojej ocenie jest na średnim poziomie bezpieczeństwa. W pierwszej wersji zwykłą ciężarówką 2- osiową by skręcić z Okulickiego w prawo w warszawską trzeba było maksymalnie zjechać do lewej by nie najechać na chodnik i znaki, kto tego nie zrobił miał spore problemy. Czy rondo w tym miejscu zda egzamin to wątpię gdyż kolejne mikro-rondo ( brak miejsca ) nie pozwoli jadącym z południowej wcisnąć się między samochody jadące warszawską. Wystarczy dodatkowy prawo skręt i światła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Sob 15:45, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Lucyfer napisał: | Pod warunkiem zrobienia w tym miejscu ronda z prawdziwego zdarzenia - dużego, a nie takiego kaczapana jak w Babicach. |
A co jest nie tak z rondem w Babicach? |
Nie spełnia dwóch podstawowych przesłanek, dla których buduje się ronda:
a) zmniejszenie prędkości pojazdów je przejeżdżających prawie do zera
b) wymuszenie takiego toru jazdy, że ewentualna kolizja jadącego po rondzie z wjeżdżającym na rondo będzie miała miejsce pod ostrym kątem znacznie zmniejszającym siłę uderzenia poprzecznego w pojazd jadący po rondzie - zamiast potężnego walnięcia masz prawie przycierkę. A za tym i znacznie mniejsze skutki dla ludzi.
Obydwa problemy z rondem babickim wynikają z jego za małej średnicy i - paradoksalnie - zbyt dobrej widoczności.
Ad a) małym samochodem można to rondo przejechać prawie nie zmniejszając prędkości z 50 km/godz, bo można jechać po jego "wyspie".
Ad b) związane z a) - przy jeździe w ten sposób przejeżdżasz je prawie jak zwykłe skrzyżowanie - pod kątem prostym. Zobacz niżej:
Takie ronda po świecie robi się na skrzyżowaniach dróg o małym natężeniu ruchu. Na innych się robi większej średnicy, właśnie żeby wymusić "wyłamanie" kierunków pojazdów tak, by potencjalna kolizja miała miejsce pod kątem ostrym, a nie prostym. Zresztą tak przed pierwszą przebudową było wykonane rondo babickie, ale wtedy nie mogły się na nim zmieścić ciężarówki i autobusy.
Tam gdzie ze względu na brak miejsca nie da się zrobić dużego ronda, a drogi są ruchliwe, stosuje się zabieg z podniesieniem tarczy ronda w stosunku do ulic, jest ono jakby na dużym progu zwalniającym. Każdy pojazd musi przed wjechaniem na nie zwolnić, bo rozwali zawieszenie.
A u nas na drodze wojewódzkiej (i chodzi mi nie o klasę techniczną czy własnościową, a o natężenie ruchu) wybudowano rondo klasy osiedlowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Sob 23:30, 09 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | A u nas na drodze wojewódzkiej (i chodzi mi nie o klasę techniczną czy własnościową, a o natężenie ruchu) wybudowano rondo klasy osiedlowej. |
A ja odnoszę wrażenie, że właśnie przy dużym natężeniu ruchu jest bezpieczniej, bo zawsze tych kilka pojazdów czeka w kolejce na wjazd.
No dobrze, a mamy jakąś miarodajną statystykę wypadków na tym naszym, źle zaprojektowanym, rondzie?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 8:21, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Lucyfer napisał: | A u nas na drodze wojewódzkiej (i chodzi mi nie o klasę techniczną czy własnościową, a o natężenie ruchu) wybudowano rondo klasy osiedlowej. |
A ja odnoszę wrażenie, że właśnie przy dużym natężeniu ruchu jest bezpieczniej, bo zawsze tych kilka pojazdów czeka w kolejce na wjazd. |
Przy dużym natężeniu to na wjazd czeka i po kilkaset, bo odległości między wjazdami ronda są małe i trzeba ostro ruszać. żeby się zmieścić w wolne miejsce, a wielu ludzi tego nie umie zrobić. Z kolei gdy ostro ruszasz, to musisz za chwilę ostro hamować, by mnie uderzyć kogoś, kto wjechał następnym wjazdem na rondo uważając, że ruszysz wolniej albo nie wjedziesz
Cytat: | No dobrze, a mamy jakąś miarodajną statystykę wypadków na tym naszym, źle zaprojektowanym, rondzie? |
To ma chyba tylko policja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 10:28, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | Anonymous napisał: | Lucyfer napisał: | A u nas na drodze wojewódzkiej (i chodzi mi nie o klasę techniczną czy własnościową, a o natężenie ruchu) wybudowano rondo klasy osiedlowej. |
A ja odnoszę wrażenie, że właśnie przy dużym natężeniu ruchu jest bezpieczniej, bo zawsze tych kilka pojazdów czeka w kolejce na wjazd. |
Przy dużym natężeniu to na wjazd czeka i po kilkaset, bo odległości między wjazdami ronda są małe i trzeba ostro ruszać. żeby się zmieścić w wolne miejsce, a wielu ludzi tego nie umie zrobić. Z kolei gdy ostro ruszasz, to musisz za chwilę ostro hamować, by mnie uderzyć kogoś, kto wjechał następnym wjazdem na rondo uważając, że ruszysz wolniej albo nie wjedziesz |
Czyli najlepsze byłoby rondo duże, z minimalnym ruchem - takie będzie bezpieczne... Też tak chcę.
Lucyfer napisał: | Anonymous napisał: | No dobrze, a mamy jakąś miarodajną statystykę wypadków na tym naszym, źle zaprojektowanym, rondzie? |
To ma chyba tylko policja. |
Ale w ogóle to był tam jakiś wypadek/stłuczka?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek.P
prawie lider
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:46, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: |
Ale w ogóle to był tam jakiś wypadek/stłuczka? |
Kolizje się zdarzały ( kilka omawiano na forum ) wypadku nie pamiętam, Michał zapewne wie więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Nie 13:02, 10 Mar 2013 Temat postu: jajakobyły |
|
|
Lucyfer napisał: |
Ad a) małym samochodem można to rondo przejechać prawie nie zmniejszając prędkości z 50 km/godz, bo można jechać po jego "wyspie".
|
A ja jako pieszy bardzo sobie chwalę to skrzyżowanie. Dla mnie jest bardzo bezpieczne. I nie zauważyłem, aby jakikolwiek samochód przejeżdżał na pełnym szwungu, czyli przepisowe 50. Wszyscy zwalniają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Meszek
Gość
|
Wysłany: Nie 14:48, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: |
Nie spełnia dwóch podstawowych przesłanek, dla których buduje się ronda:
a) zmniejszenie prędkości pojazdów je przejeżdżających prawie do zera
b) wymuszenie takiego toru jazdy, że ewentualna kolizja jadącego po rondzie z wjeżdżającym na rondo będzie miała miejsce pod ostrym kątem znacznie zmniejszającym siłę uderzenia poprzecznego w pojazd jadący po rondzie - zamiast potężnego walnięcia masz prawie przycierkę. A za tym i znacznie mniejsze skutki dla ludzi.
|
masło maślane
Jedyne co można ponarzekać to, że zjazdy dla dużych są wąskie i nie kiedy naczepa zabiera drogowskazy ze sobą...ale to już marudzić można do samego Leszna bo i wysepki za ciasne
Nie wiem jak ty jeździsz i czym ale ja przed dojazdem do skrzyżowań czy też rond zwalniam, nie oceniając czy go wezmę bez przyhamowania
samo rondo w Babicach w porównaniu z poprzednią organizacją ruchu uważam za udane
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 19:37, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Meszek napisał: | Nie wiem jak ty jeździsz i czym ale ja przed dojazdem do skrzyżowań czy też rond zwalniam, nie oceniając czy go wezmę bez przyhamowania |
Też zwalniam, ale się nie zatrzymuję. Natomiast widząc, że mam wolny wjazd, przyśpieszam. I tego się często wjeżdżający kolejnym wjazdem z jakiegoś powodu nie spodziewają i muszę hamować, żeby ich nie najechać.
Cytat: | samo rondo w Babicach w porównaniu z poprzednią organizacją ruchu uważam za udane |
Tak naprawdę to trudno ocenić, bo od czasu zmiany wzrosła mocno liczba pojazdów tędy jeżdżących. Szczególnie w stosunku do okresu prac na drodze, kiedy kto mógł, ją omijał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bandzior-1
znawca
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:45, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: |
Też zwalniam, ale się nie zatrzymuję. Natomiast widząc, że mam wolny wjazd, przyśpieszam. I tego się często wjeżdżający kolejnym wjazdem z jakiegoś powodu nie spodziewają i muszę hamować, żeby ich nie najechać.
|
A ilu jest takich co kur....mimo pustego ronda i możliwości błyskawicznego wjazdu potrafi się zatrzymać i całą kolumnę za sobą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marsto
jestem tu 24/24
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:16, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
bandzior-1 napisał: |
A ilu jest takich co kur....mimo pustego ronda i możliwości błyskawicznego wjazdu potrafi się zatrzymać i całą kolumnę za sobą |
Dlatego, że większość Polaków nie umie korzystać z rond i tym samym budując kolejne "kółko" poprawia się bezpieczeństwo chociażby właśnie dobrym przykładem jest to co napisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucyfer
jestem tu 24/24
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)
|
Wysłany: Nie 21:35, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Marsto napisał: | bandzior-1 napisał: |
A ilu jest takich co kur....mimo pustego ronda i możliwości błyskawicznego wjazdu potrafi się zatrzymać i całą kolumnę za sobą |
Dlatego, że większość Polaków nie umie korzystać z rond i tym samym budując kolejne "kółko" poprawia się bezpieczeństwo chociażby właśnie dobrym przykładem jest to co napisałeś. |
Pójdę dalej
Anglicy zaczęli wjazdy na ronda obsadzać krzakami, właśnie po to, żeby brakiem widoczności zmuszać wjeżdżających do zatrzymania się. Bo na niektórych ludzie wjeżdżali mocno "z biegu".
Ale nie przewidzieli masowego pojawienia się "Chelsea tractors", czyli u nas SUVów, których kierowcy widząc dalej nad krzakami wpadali na ronda z impetem. I teraz te krzaki wyżej przycinają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek.P
prawie lider
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:38, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Lucyfer napisał: | Marsto napisał: | bandzior-1 napisał: |
A ilu jest takich co kur....mimo pustego ronda i możliwości błyskawicznego wjazdu potrafi się zatrzymać i całą kolumnę za sobą |
Dlatego, że większość Polaków nie umie korzystać z rond i tym samym budując kolejne "kółko" poprawia się bezpieczeństwo chociażby właśnie dobrym przykładem jest to co napisałeś. |
Pójdę dalej
Anglicy zaczęli wjazdy na ronda obsadzać krzakami, właśnie po to, żeby brakiem widoczności zmuszać wjeżdżających do zatrzymania się. Bo na niektórych ludzie wjeżdżali mocno "z biegu".
Ale nie przewidzieli masowego pojawienia się "Chelsea tractors", czyli u nas SUVów, których kierowcy widząc dalej nad krzakami wpadali na ronda z impetem. I teraz te krzaki wyżej przycinają |
Panowie co byśmy nie powiedzieli czy napisali, to czy skrzyżowanie dróg będzie okrągłe, trójkątne, kwadratowe czy jajowate to dla debila nie ma znaczenia on i tak zrobi po swojemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|