Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.:
STARE BABICE
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasypane chodniki !
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2014
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:18, 26 Lut 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:

Policję pominę z dwóch powodów; nie wiemy czy zwracają uwagę na takie „ drobiazgi ” a w oficjalnych sprawozdaniach takich informacji nie ma i nic dziwnego.


ślizga droga powodująca "taniec" samochodu przy prędkości 20-30 km/h Wink to nie jest drobiazg, no ale może dla mistrzów szos spod znaku Policji to jest normalne.

Leszek.P napisał:

Dwa; że policja jest powiatowa to bardziej z nazwy ponieważ rozliczani są w garnizonie przez swoich przełożonych.


Własnie dlatego wspomniałem o komendancie policji - czy on nie ma siedziby właśnie w komisariacie Babickim??

Leszek.P napisał:

Szukałem przykładu na którym moglibyśmy się wzorować .....


Znalazłem kilka wzmianek również w mniejszych miejscowościach. Jednak tak jak wspomniał ILAK takie telefonu funkcjonują przy Centrum Zarządzania Kryzysowego i są to z reguły telefony komórkowe. Od tak dla przykładu. W linku jest też ciekawa informacja do czego ten numer służy.

[link widoczny dla zalogowanych]




Leszek.P napisał:

.....i widzę zasadniczy problem że takie infolinie stosują duże miasta które mają praktycznie wszystkie służby do swojej dyspozycji,


OK.. pytanie czy w razie konieczności (bo firma która wygrała przetarg "zaniemogła") można wykorzystywać do tego EKO które ma i ludzi i sprzęt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biro
debeściak
debeściak



Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 731
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipków

PostWysłany: Śro 9:54, 26 Lut 2014    Temat postu:

W Warszawie, chyba na fali wzmożenia przed referendum został uruchomiony jeden numer interwencyjny.
Niedawno czytałem o przypadku emerytki, która chciała zgłosić problem z wywozem śmieci. Ponieważ część dzielnic w stolicy jest właśnie na etapie, który przechodziliśmy kilka miesięcy temu, czyli totalnego bałaganu po przejęciu obsługi przez nową firmę, trzeba było poczekać na linii w kolejce i wiele razy wysłuchać irytującej melodyjki.
Bardziej irytujący był jednak rachunek telefoniczny.
Nie tylko połączenie z numerem interwencyjnym okazało się płatne, ale trzeba było również zapłacić za kilkanaście czy kilkadziesiąt minut oczekiwania w kolejce.

To tak ku przestrodze, gdyby udało się taki telefon uruchomić u nas.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biro dnia Śro 11:12, 26 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ILAK
więcej niż znawca
więcej niż znawca



Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Klaudyn

PostWysłany: Śro 10:26, 26 Lut 2014    Temat postu:

Leszek.P napisał:
To nie tak, zarządzanie kryzysowe to całkiem inna sprawa. Śliska droga czy dziura w niej nie podlega pod zarządzanie kryzysowe, moim celem i zapewne pozostałych rozmówców jest możliwość szybszego reagowania na codzienne problemy a nie na sytuacje nadzwyczajne.

I dokładnie to miałem na myśli pisząc o telefonie interwencyjnym. Na zarządzanie kryzysowe powołałem się, bo można by było telefon interwencyjny wykorzystać w czasie kryzysu, gdy trzeba utrzymać dyżur całodobowy. Nie jestem ekspertem, ale trochę się na tym znam (mam jakieś papierki). Czy da się wykorzystać, czy warto i jak, mógłby ocenić lub zaproponować urzędnik zajmujący stanowisko ds zarządzania kryzysowego w Gminie. Ja nie mam danych, na jakiej bazie ma funkcjonować system całodobowego dyżuru w okresie kryzysu, w jakich pomieszczeniach itp. Sądzę, ze również dla Władz Gminy taki telefon byłby przydatny, bo każda skuteczna interwencja ma wpływ na wizerunek Władz. Reszta to już szczegóły i kalkulacje finansowe. Napewno muszą być odrębne telefony, obecnie chyba najtańsze to komórki i mogą być wykorzystane w czasie domowego dyżuru nocnego. Natomiast nie przejmował bym się zbytnio dowcipnisiami, bo oni są zawsze, ale może im się po pewnym czasie znudzi. Sugeruję w Gminie kalkulacje "koszt - efekt".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Śro 16:52, 26 Lut 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:
Jest to ważny element bo co nam ze zgłoszenia o śliskiej drodze wojewódzkiej o 4 rano jak oni MZDW rozpoczynają pracę np. o 7 , do tego dolicz czas reakcji i jest 8 lub 9.


Leszku - biura zarządców dróg zaczynają pracę o 7 rano, ale popraw mnie, jeżeli się mylę - wydaje mi się, że wynajmowane przez nich firmy do odśnieżania dróg pracują znacznie wcześniej, bo pługi widuje się często w środku nocy czy nad ranem. Czyli ktoś powinien mieć telefony do ekip wyjeżdżających na drogi. Na pewno ma je biuro zaczynające pracę o 7 rano, ale w proponowanym rozwiązaniu "telefonu interwencyjnego" powinien je także mieć jego operator odbierający zgłoszenia całą dobę.

Dam Ci przykład z innej beczki. Kilka lat temu jadąc późno wieczorem zauważyłem, że ktoś skosił znak drogowy w taki sposób, że tablice spadły na pobocze, ale słupek był pochylony prawie do poziomu (końcówka metr nad ziemią) wzdłuż brzegu jezdni i prawie na nią wystawał. To, że mógł się na niego jak na lancę nadziać pieszy czy rowerzysta, to jedno, bo w nocy ich mało, ale gdyby komuś odbiło i kopnął ten drąg, to on by się wysunął na jezdnię i jak na lancę mógłby nadziać się nań samochód.

Dzwoniłem w różne miejsca i się okazało, że "nie ma procedur". Policja nie chciała przyjechać wyłamać słupka. Zarządca oczywiście już nie pracował. W końcu udało mi się przekonać niezawodnych strażaków do przyjazdu i wycięcia zagrożenia, ale i oni mieli wątpliwości czy nie zostaną oskarżeni potem przez zarządcę o dewastację jego mienia. Bo jakoś nikt nie uzgodnił, że w takich wypadkach mogą takie rzeczy robić. Prostowanie słupka by nic nie dało bo był nadłamany.

Nota bene nie raz widziałem takie "położone znaki" stwarzające zagrożenie, którymi się nikt nie interesował przez po kilka dni.

Powiem Ci, że jeszcze z 10-15 lat temu po prostu bym się zatrzymał i sam ten słupek urwał. Ale dziś bym się też obawiał, że jakiś mądrala mi zrobi zdjęcia i oskarży potem o niszczenie znaków, takie chore czasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:21, 26 Lut 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Jest to ważny element bo co nam ze zgłoszenia o śliskiej drodze wojewódzkiej o 4 rano jak oni MZDW rozpoczynają pracę np. o 7 , do tego dolicz czas reakcji i jest 8 lub 9.


Leszku - biura zarządców dróg zaczynają pracę o 7 rano, ale popraw mnie, jeżeli się mylę - wydaje mi się, że wynajmowane przez nich firmy do odśnieżania dróg pracują znacznie wcześniej, bo pługi widuje się często w środku nocy czy nad ranem.


Jeśli dobrze pamiętam jakiś wywiad w radiu, to po ok 1,5-2 godzin od posypania solą (czy też jakimś innym środkiem rozpuszczającym) są już wymierne efekty. Więc jeśli nawet o 4 czy 5 nad ranem ktoś zacznie sypać piaskiem z solą to ci jadący o godzinie 6-7 już mają lepszą nawierzchnię.

Rozumiem, że zima i zakręciliśmy się na temat oblodzonych dróg. Natomiast na taki numer można by dzwonić też z innymi sprawami i trzeba by się zastanowić co jeszcze oprócz zlodowacenia i podtopień i zalań by się tam nadawało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Śro 22:05, 26 Lut 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Marsto napisał:
Natomiast na taki numer można by dzwonić też z innymi sprawami i trzeba by się zastanowić co jeszcze oprócz zlodowacenia i podtopień i zalań by się tam nadawało.


Idąc metodą "nożyc" zróbmy katalogi tego, co by się nadawało i co na pewno się nie nadaje.

Zaczynam od "nienadawania"

a) Napady, rabunki, włamania, itp. co wymaga wezwania policji
b) Pożary, co wymaga wezwania straży pożarnej
c) Nagłe zagrożenia zdrowia i życia, co wymaga wezwania pogotowia.

Ale powyższe odnosi się do spraw niewątpliwych. Pojawia się trzeci katalog "wątpliwych", które na pewno w jakimś zakresie powinny trafiać na ów telefon interwencyjny:

a) wyczuwasz gdzieś ulatniający się gaz, ale nie na własnej posesji, bo wtedy dzwonisz na pogotowie gazowe, tylko idąc ulica. No i tu już jest wątpliwość - pogotowie gazowe, straż pożarna, policja? A może jednak tel. interwencyjny?

b) widzisz wybijającą kanalizację czy wodociąg z którego się leje (znowu, poza własną czy znaną Ci posesją). W teorii EKO Babice, ale ten numer mogą znać tylko lokalni. Też bym to podciągnął pod tel. interwencyjny.

c) nie działające / migające latarnie - tel. interwencyjny, mimo że w godzinach pracy urzędu zajmuje się tym RGK. Bo niedziałające latarnie na ogół widać poza godzinami pracy RGK.

d) nielegalne wysypiska śmieci. Niby ROŚ, Straż Gminna. Ale też bym tu widział tel. interwencyjny.

e) potrącone / przejechane / padłe / wałęsające się zwierzęta. Jak wyżej.

f) powalone drzewa - jak wyżej.

g) brakujące / zdewastowane / zniszczone w wypadkach oznakowanie i wyposażenie dróg - jak wyżej.

To tak na początek, oczywiście propozycje są dyskusyjne, można je obalać lub dodawać nowe. Ważne jest to, żeby nie tworzyć obszarów za które ma odpowiadać X służb, bo jeżeli za coś odpowiada wielu, to tak naprawdę nie odpowiada nikt, ani obszarów pustych, gdzie nie wiadomo do kogo dzwonić.

Trzeba pamiętać, żeby nie "przeciążyć" tel. interwencyjnego zbyt dużą skalą zgłoszeń, bo padnie i nie spełni swojej roli, a powinien być powszechnie znany i "wszędzie widoczny", czyli na różnych tablicach w różnych miejscach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek.P
prawie lider
prawie lider



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:40, 27 Lut 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Lucyfer napisał:
Ważne jest to, żeby nie tworzyć obszarów za które ma odpowiadać X służb, bo jeżeli za coś odpowiada wielu, to tak naprawdę nie odpowiada nikt, ani obszarów pustych, gdzie nie wiadomo do kogo dzwonić.

Zamysł jest taki by na ten telefon można było zgłaszać to co nie jest w zakresie 112, oraz służb które działają całodobowo ( gazownia, Eko-Babice, prąd ) czyli sprawy czysto „gminne”.
Cytat:
Trzeba pamiętać, żeby nie "przeciążyć" tel. interwencyjnego zbyt dużą skalą zgłoszeń, bo padnie i nie spełni swojej roli, a powinien być powszechnie znany i "wszędzie widoczny", czyli na różnych tablicach w różnych miejscach.

Zgadza się nr. telefonu musi być powszechnie znany, reszta zależy od nas samych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Nie 20:42, 02 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:
Ważne jest to, żeby nie tworzyć obszarów za które ma odpowiadać X służb, bo jeżeli za coś odpowiada wielu, to tak naprawdę nie odpowiada nikt, ani obszarów pustych, gdzie nie wiadomo do kogo dzwonić.

Zamysł jest taki by na ten telefon można było zgłaszać to co nie jest w zakresie 112, oraz służb które działają całodobowo ( gazownia, Eko-Babice, prąd ) czyli sprawy czysto „gminne”.
Cytat:
Trzeba pamiętać, żeby nie "przeciążyć" tel. interwencyjnego zbyt dużą skalą zgłoszeń, bo padnie i nie spełni swojej roli, a powinien być powszechnie znany i "wszędzie widoczny", czyli na różnych tablicach w różnych miejscach.

Zgadza się nr. telefonu musi być powszechnie znany, reszta zależy od nas samych.


No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek.P
prawie lider
prawie lider



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:19, 03 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pon 20:22, 03 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy Bo jak ruszyła procedura poprawy ledwo co wybudowanego oświetlenia Górek, to dziś po 16 miesiącacach bez dnia dokonano próby poprawy, ale próby Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek.P
prawie lider
prawie lider



Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:07, 04 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy

Pesymista Question Optymiści żyją dłużej. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marsto
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 2728
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:47, 04 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:


Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy

Pesymista Question Optymiści żyją dłużej. Laughing


Ale zawsze to lepiej być mile zaskoczonym niż srodze zawiedzionym Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Czw 20:49, 06 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy

Pesymista Question Optymiści żyją dłużej. Laughing


Jak doskonale wiesz, mam bardzo solidne podstawy, by w tym wypadku być realistą Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emil_d
prawie lider
prawie lider



Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:01, 06 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy

Pesymista Question Optymiści żyją dłużej. Laughing


Jak doskonale wiesz, mam bardzo solidne podstawy, by w tym wypadku być realistą Very Happy


Panowie,

Idą wybory Smile Jest i kiełbasa Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lucyfer
jestem tu 24/24
jestem tu 24/24



Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 6671
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gmina Babice - Prawie jak Polska :)

PostWysłany: Pią 11:22, 07 Mar 2014    Temat postu: Re: telefon interwencyjny

emil_d napisał:
Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:
Leszek.P napisał:
Lucyfer napisał:

No to się zgadzamy, z tym zastrzeżeniem, że operator telefonu gminnego powinien mieć spis i podawać dzwoniącym numery tych innych służb, o których piszesz powyżej.

Ruszyła procedura uruchamiania z wykorzystaniem istniejącego numeru, jak będzie gotowe to zostaniemy poinformowani co i jak.


Nie wiem czy się cieszyć, czy nie Very Happy

Pesymista Question Optymiści żyją dłużej. Laughing


Jak doskonale wiesz, mam bardzo solidne podstawy, by w tym wypadku być realistą Very Happy


Panowie,

Idą wybory Smile Jest i kiełbasa Wink


Jest to jedna ze spraw, o których bardzo dobrze wiem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum :.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: Strona Główna -> TEMATY ARCHIWALNE 2014 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 8 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin