|
:.:.: BABICKIE FORUM INTERNETOWE :.:.: STARE BABICE
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babiczanin_m
prawie lider
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 396
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Babice
|
Wysłany: Pon 17:44, 05 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | W tej gminie to rządzi od lat ta sama klika i krzywdy nie da sobie zrobić. A mieszkańców ma w d....... |
Nie wiesz jak się zmienia klikę? Wystawia się kandydata - na marginesie nie słyszałem o jakimś z prawdziwego zdarzenia ostatnio - ten oto kandydat robi kampanię i przekonuje do siebie. Następnie wystarczy zagłosować ? Może jednak mieszkańców nie ma do końca w dupie jak mieszkańcy go nie zmieniają ?
Proste? Proste !
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolek
Gość
|
Wysłany: Śro 10:54, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Leszek.P napisał: | Owszem można tak powiedzieć , dodatkowy majowy wywóz gabarytów. |
Hola, jaki dodatkowy wywóz gabarytów? Gdzie informacja o tym istotnym dla mieszkańców wydarzeniu - nie mówię tu o stronie, bo nikt, kto nie jest emerytem, ciągiem na stronie gminy nie siedzi . Skąd mam taką informację zaposiąść? Jak?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek.P
prawie lider
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:42, 07 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
karolek napisał: | Leszek.P napisał: | Owszem można tak powiedzieć , dodatkowy majowy wywóz gabarytów. |
Hola, jaki dodatkowy wywóz gabarytów? Gdzie informacja o tym istotnym dla mieszkańców wydarzeniu - nie mówię tu o stronie, bo nikt, kto nie jest emerytem, ciągiem na stronie gminy nie siedzi . Skąd mam taką informację zaposiąść? Jak? |
Według harmonogramu to wrzesień, a ten będzie w Maju. Informacja jest rozpowszechniana przez internet,sołtysów, oraz gminne tablice ogłoszeń.
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | nie mówię tu o stronie, bo nikt, kto nie jest emerytem, ciągiem na stronie gminy nie siedzi . |
Zawsze była mowa że emeryci bywają niedoinformowani bo nie korzystają z internetu, ale się pozmieniało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karolek
Gość
|
Wysłany: Pon 9:09, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Leszek.P napisał: | Według harmonogramu to wrzesień, a ten będzie w Maju. Informacja jest rozpowszechniana przez internet,sołtysów, oraz gminne tablice ogłoszeń. |
Tak rozpowszechnianą informację to sobie można... Powiadomiłem sąsiadów, kilku, i żaden z nich nie wiedział nic o dzisiejszej zbiórce. A osiedle duże, ale po wszystkich nie latałem, i mało kto wystawił.
Wiedzieli za to o zbiórce domorośli zbieracze, bo od wczoraj wieczór kupka przed moim domem systematycznie malała. A i tak nie wiem, kto zebrał resztę ok. 8:00 bo akurat nie było mnie w domu. Więc i może Sita na próżno jeździła.
To właściwie jest dobry pomysł: raz na kwartał ogłaszać gabaryty a Sita niech zbiera dopiero po dwóch dniach - to co zostanie. Albo jeszcze lepiej: organizować (ogłaszać) wyprzedaże "garażowe". W jednym terminie, coby chlewu nie robić permanentnego.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ILAK
więcej niż znawca
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Klaudyn
|
Wysłany: Pon 15:10, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Karolek napisał: | Tak rozpowszechnianą informację to sobie można... Powiadomiłem sąsiadów, kilku, i żaden z nich nie wiedział nic o dzisiejszej zbiórce. A osiedle duże, ale po wszystkich nie latałem, i mało kto wystawił. |
Raczej nie mam w zwyczaju chwalić Władzy Gminnej, bo uważam, że tak powinna realizować zadania, aby społeczeństwo lokalne jej zbyt mocno nie krytykowało. Po raz pierwszy jednak nie jestem w opozycji i uważam, że dodatkowy wywóz gabarytów od strony informacyjnej przynajmniej dla mnie jest OK. Oczywiście mówię jako mieszkaniec Klaudyna, który o wywozie wie już od co najmniej dwóch tygodni. Pierwszą odręczną informację wywiesił chyba Sołtys na tablicy ogłoszeń, zlokalizowanej przy sklepie, w którym się zaopatruje znaczna część mieszkańców Klaudyna. Po kilku dniach pojawiła się na tablicy kartka z harmonogramem wywozu. Od pewnego czasu info jest również na internetowej stronie gminnej i na forum. Co jeszcze można było zrobić? Oczywiście mogła SITA wrzucać do skrzynek informację, tak jak rozdawała harmonogram wywozu odpadów, mogła Gmina powiadomić listownie, ale to by już była przesada.
Jeśli z jakiejś przyczyny informacja do Was nie dotarła, to może trzeba potknięć organizacyjnych szukać na własnym podwórku, może się trzeba przyjrzeć pracy waszego Sołtysa i Radnego?
Jak znam życie, to pomimo tak dobrej informacji o wywozie, jak w mojej okolicy, znajdą się jutro zdziwieni i oburzeni ludzie, że nie zostali poinformowani na czas. Ale tak to już jest, zwłaszcza jak ktoś pracuje (lubi lub musi) w systemie: dom, samochód, praca, samochód, dom. U nas jeszcze jest zwyczaj wymiany takich informacji po sąsiedzku, tak jak wspomniał Karolek - i to też działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ILAK
więcej niż znawca
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Klaudyn
|
Wysłany: Nie 14:42, 08 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Po przestudiowaniu Gońca Babickiego i wypowiedzi jednego z Radnych, że obniżki opłat za śmieci nie będzie powtórzę fragment swojej wypowiedzi z 4 maja.
ILAK napisał: | Tak to już jest, że najpierw trzeba wygrać przetarg, a potem negocjuje się korektę cen. Przecież teraz rezygnacja SITY, to kłopot nie tylko dla firmy, ale również dla Gminy. Są dwa wyjścia: Albo są zagwarantowane odpowiednie kary w umowie i SITA będzie się wozić narzekając do końca trwania umowy, albo umowa jest źle skonstruowana i Gmina (patrz mieszkańcy) dorzuci kasę. Okaże się w praniu. |
Tak wygląda wielka polityka na szczeblu lokalnym. Wystarczy rzucić okiem na posty w tym wątku po rozpoczęciu wywozu śmieci przez Sitę. Na początku, również na zebraniach wiejskich, padało oświadczenie Władz Gminy, że najpierw trzeba odczekać co najmniej pół roku, zrobić podsumowanie, kalkulację i wtedy można decydować, jakie będą obniżki opłat. Potem wyskoczył pomysł, niegłupi zresztą, z kupnem pojemników. Po pół roku z kawałkiem Władza zaczyna nam wmawiać, że Sicie się wywóz nie opłaca i nie będzie obniżki. Ale kalkulacji nadal nie podano do publicznej wiadomości. Wychodzi więc na to, że umowa z Sitą jest do bani, jeśli trzeba ją renegocjować. Przecież można zmienić Firmę, a Sita płacąc kary umowne pokryje z nawiązką chęć zerwania umowy. Dla sportu zadzwoniłem do dwóch okolicznych Firm, nazw nie wymienię, które potwierdziły posiadanie mocy przerobowych i gotowość wywozu śmieci z obszaru wielkości gminy (operowałem nazwą gmina podwarszawska). Więc nie widzę problemu, jak Sita nie może się wyrobić, to niech zerwie umowę, lub trzeba jej wypowiedzieć.
Chyba, że jest to kolejny etap wielkiej polityki i wtedy wiarygodna jest sugestia w jednym z innych wątków, że jest to przygotowywane działanie pozorne pod nadchodzącą samorządową kampanię wyborczą. Po roku funkcjonowania systemu wywozu zrobi się bilans i na 1-2 miesiące przed wyborami kupi się pojemniki lub wprowadzi obniżki opłat zyskując dozgonną (patrz do wyborów) wdzięczność części podatnych na potęgę sugestii mieszkańców.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ILAK dnia Nie 14:43, 08 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiziaMizia
debeściak
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipków
|
Wysłany: Pon 6:38, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Szeroka dyskusja na temat kosztów obecnego systemu śmieciowego, sposobu jego funkcjonowania i tego jak w ramach obecnych regulacji możemy go poprawić (i potanić) odbędzie dziś na wspólnym spotkaniu dwóch gminnych komisji. Jeśli ktoś ma ochotę przyjść jako słuchacz, zapraszam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Myszkanka
znawca
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Blizne
|
Wysłany: Pon 8:46, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
szkoda, że komisja będzie obradować o tak wczesnej porze kiedy większość z nas pracuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gościu
Gość
|
Wysłany: Pon 9:10, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Myszkanka napisał: | szkoda, że komisja będzie obradować o tak wczesnej porze kiedy większość z nas pracuje |
proponuję po godz. 20:00 wtedy przyjdą może dwie osoby zainteresowane, tak jak na zebrania wiejskie czy wybory sołeckie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Myszkanka
znawca
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Blizne
|
Wysłany: Pon 9:31, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
bez złośliwości proszę,
z tego co się orientuję to na spotkaniach wiejskich jest ostatnio bardzo duża frekwencja i nie są one organizowane o godz. 20.00
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiziaMizia
debeściak
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipków
|
Wysłany: Pon 17:54, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Myszkanka napisał: | szkoda, że komisja będzie obradować o tak wczesnej porze kiedy większość z nas pracuje |
Niestety, musimy brać pod uwagę, że do uzyskania szczegółowych informacji od kierowników referatów zazwyczaj jest potrzebna ich fizyczna obecność na posiedzeniu, a są to osoby pracujące w określonych godzinach. Dlatego aby gminnych (czyli naszych, mieszkańców) pieniędzy nie wydawać na nadgodziny w miarę możliwości organizujemy posiedzenia w czasie pracy urzędu.
A co do meritum, czyli obniżek to właśnie nad tym pracowaliśmy aby móc rozliczyć (czyli de facto zwrócić mieszkańcom) nadpłatę w sposób zgodny z prawem i nie powodujący równocześnie zamieszania organizacyjnego związanego ze składaniem przez ponad 6000 gospodarstw domowych nowych deklaracji "śmieciowych".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emil_d
prawie lider
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:46, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Sądzę, że nie przemęczyliby się jakby przyszli do pracy na 12:00 a wyszli o 21:00. Ale urząd to urząd.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek.P
prawie lider
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:57, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
emil_d napisał: | Sądzę, że nie przemęczyliby się jakby przyszli do pracy na 12:00 a wyszli o 21:00. Ale urząd to urząd..... |
Możliwe że mieliby mniej pracy tyle że obowiązuje regulamin a mieszkaniec załatwiający sprawę o 10- tej narzekałby że nie ma kilku pracowników w godzinach urzędowania. Wystarczy jednak zerknąć na godzinę rozpoczęcia pozostałych komisji oraz sesji RG to widać że dzisiejsza była prawie godzinę później od pozostałych. I jeszcze jedno na dzisiejszym posiedzeniu jednak byli mieszkańcy naszej gminy a Pan z Klaudyna wziął udział w dyskusji tyle że ten Pan od początku wejścia „ ustawy śmieciowej „ był w nią bardzo zaangażowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
emil_d
prawie lider
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:04, 16 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
OK. Cały zespół był na spotkaniu czy tylko przedstawiciel? Z tego co pamiętam, to ustawę śmieciową koordynuje już całkiem pokaźny zespół.
Odbiegamy od tematu - jakieś informacje, podsumowania, ustalenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiziaMizia
debeściak
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 774
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lipków
|
Wysłany: Wto 6:00, 17 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Z góry przepraszam, odpowiedź będzie długa, bo chciałabym mniej zorientowanym w zawiłościach systemu śmieciowego dać szansę zrozumieć o co chodzi.
Ustawa śmieciowa zobowiązała gminy do przyjęcia uchwały określającej MAKSYMALNĄ stawkę za wywóz śmieci oraz do zebrania od mieszkańców deklaracji z wpisaną uchwaloną stawką. Faktyczne koszty to przede wszystkim kwota płacona wyłonionej w przetargu firmie oraz inne koszty związane z prowadzeniem gospodarki śmieciowej przez gminę. Na etapie podejmowania uchwały koszty te nie były znane, robiąc różnego rodzaju symulacje i obliczenia uznaliśmy, że stawka 12 zł (za śmieci segregowane) jest stawką "bezpieczną", czyli nie będziemy mieli sytuacji, że żadna ze startujących w przetargu firm nie zmieści się w progu i zostaniemy w lipcu bez odbiorcy odpadów. Zgodnie z ustawą gmina nie może zarabiać na śmieciach (ani nie powinna do nich dokładać), więc po kilku miesiącach powinno być wiadomo czy uchwalona stawka jest ok. i dokonać zmian.
Sęk w tym, że pisana w pośpiechu ustawa zawiera mnóstwo ewidentnie nie przemyślanych zapisów. Zgodnie z nimi aby obniżyć stawkę nie wystarczy podjąć kolejnej uchwały, trzeba jeszcze ponownie zebrać od mieszkańców deklaracje z wpisaną nową stawką. Bez tego Wójt naliczając mniejszą opłatę (zgodną z uchwałą Rady Gminy!) łamie prawo naruszając dyscyplinę finansów publicznych. Co prawda obniżka z pewnością dla wielu osób byłaby wystarczającą motywacją do złożenia w gminie kolejnej deklaracji, ale sam proces ciągnąłby się jak guma do żucia i "opornych" trzeba by było ścigać indywidualnie. Oczywiście, "nadwyżkę" można również rozliczyć po prostu ją wydając, ale przecież nie o to chodzi by na siłę wydawać pieniądze wpłacane przez mieszkańców. Nadwyżka z pierwszych miesięcy zostanie zagospodarowana na dodatkowy wywóz gabarytów i na zakup porządnych kubłów dla mieszkańców (obecne były dostarczane przez Sitę i po wygaśnięciu umowy Sita je zabierze). Więcej "dodatkowych" potrzeb śmieciowych nie mamy i aby na siłę ich nie tworzyć chcemy po prostu oddać mieszkańcom resztę nadpłaty. To nie będą jakieś wielkie sumy (wychodzi nam, że realny koszt obsługi śmieciowej to obecnie ok. 10 zł na osobę) czyli za okres od lipca br. do końca roku wyjdzie 12 zł/os. Mamy pomysł jak to zrobić, wszyscy się zgadzamy, że nadpłatę należy mieszkańcom oddać, ale potrzebna jest jeszcze konsultacja prawna aby sprawdzić, czy realizując pomysł nie wpadniemy z deszczu pod rynnę (bo np. okaże się że będzie potrzebne dla odmiany zebranie pisemnych wniosków od mieszkańców). Równocześnie czekamy z niecierpliwością na nowelizację ustawy (na razie utknęła w komisjach sejmowych) bo wtedy nie będzie potrzeba żadnych nowych deklaracji - w razie zmiany uchwalonej stawki za śmieci będzie można od następnego miesiąca po prostu naliczać niższą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|